سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
انتخاب کتابخانه شیخ شوشتری به عنوان برترین کتابخانه فرهنگی ایران

کتابخانه علامه شیخ شوشتری شهرستان شوشتر در استان خوزستان به عنوان برترین کتابخانه فرهنگی کشور انتخاب شد. تشکیل کانون قرآن و نهج‌البلاغه و کلاس‌های قصه‌گویی برای کودکان و بخش دفاع مقدس، از فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آیند.-

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوشتر با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، افزود: هر سال کتابخانه‌هایی که از نظر فرهنگی در کشور برترند، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از بین استان‌ها مشخص و تجلیل می‌شوند.

هادی نظری ادامه داد: طبق اعلام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بر اساس شاخص‌های تعیین شده توسط این نهاد، کتابخانه عمومی علامه شیخ شوشتری این شهرستان به عنوان کتابخانه برتر فرهنگی در کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این کتابخانه توضیح داد: کتابخانه علامه شیخ شوشتری با مساحت 1320 متر مربع در سال 1373 در پارک شهید مطهری افتتاح شد.

نظری اظهار کرد: این کتابخانه بیش از 21 هزار عنوان و 39 هزار نسخه کتاب با موضوعات مختلف و همچنین دو سالن مطاله مجزا برای برادران و خواهران دارد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این کتابخانه گفت: کتابخانه علامه شیخ شوشتری از بخش‌های مختلفی مانند بخش مرجع، غیر مرجع، قرآن، کودک، نشریات ادواری، روزنامه، سمعی و بصری، تازه‌های کتاب و فرهنگ، کمک درسی و کنکوری، اینترنت، جست‌وجوی کتاب و آرشیو دیجیتالی مجلات است.

نظری اظهار کرد: این کتابخانه در سال 1390 با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال بازسازی و بهسازی شد و با اضافه شدن بخش‌های جدید، به شکل کنونی درآمد.

به گفته وی، انتخاب كتابخانه برتر فرهنگي بر اساس تعداد اعضاي شبكه كتابخوانان حرفه‌اي، شناسايي و مشاركت فعال در مسابقات ملي و استاني و ساير برنامه‌هاي فرهنگي صورت می‌گیرد. همچنین بخش كودك در اين كتابخانه به صورت مجزا و داراي فعاليت‌هاي مختلفی است. به عنوان مثال، پنجشنبه‌ها كلاس‌هاي نقاشي و قرآن براي كودكان زير 12سال در آن برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط