چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
زمان برپایی نمایشگاه‌های کتاب دانش‌آموزی استان تهران تمدید شد

کارشناس فرهنگی ـ هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تمدید مدت‌زمان برپایی نمایشگاه‌های کتاب دانش‌آموزی این استان خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی قرار بود این نمایشگاه ها تا پایان هفته کتاب (27 آبان ماه) برپا باشند اما استقبال چشمگیر دانش‌آموزان از این نمایشگاه‌ها زمینه تمدید آن را فراهم کرد.

مهدی شاملو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: ترویج نهضت مطالعه مفید در میان دانش‌آموزان از جمله اهداف برپایی نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان تهران محسوب می‌شود. بنابراین، می‌کوشیم تا برپایی آن‌ها را به زمان‌های مشخصی مانند هفته کتاب محدود نکنیم و تا جایی که امکانات اجازه دهند و دانش‌آموزان برای کتابخوانی رغبت نشان دهند، زمان استقرار این نمایشگاه‌ها را تمدید کنیم.

وی ادامه داد: با تمدید برپایی نمایشگاه‌های مذکور، تعداد کتاب‌های مورد نیاز (بیش از 200 عنوان کتاب) برای عرضه در نمایشگاه‌ها به انتشارات مدرسه ارایه شد. این انتشارات نیز آمادگی خود را برای ارسال کتاب‌ها اعلام کرده است.

کارشناس فرهنگی ـ هنری اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: در این دوره از نمایشگاه‌های کتاب دانش‌آموزی حدود 107 عنوان کتاب برای مقطع ابتدایی، 107 عنوان کتاب برای مقطع راهنمایی و 82 عنوان کتاب برای مقطع متوسطه در معرض دید دانش‌آموزان قرار گرفت. همچنین بسته‌ای فرهنگی متشکل از 29 عنوان کتاب برای معاونان پرورشی مدارس در نظر گرفته شده است.

شاملو همچنین از تجهیز حدود 90 درصد کلاس‌‌های مقطع ابتدایی استان تهران به کتابخانه خبر داد و گفت: می‌کوشیم تا با افزایش تعداد کتابخانه‌های کلاسی علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فرهنگ امانت دادن و امانت گرفتن و همچنین فرهنگ وفای به عهد را در میان دانش‌آموزان ارتقا دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط