شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
«یه آبنبات گنده» برای کودکان در راه است

«یه آبنبات گنده» و «مثل مادر مهربان» عناوین دو مجموعه شعر طیبه شادمانی برای گروه سنی خردسال و كودك است كه در انتشارات سوره مهرمراحل آماده سازی را طی می‌كنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سوره مهر، طیبه شادمانی شاعر كودك و نوجوان درباره این دو مجموعه گفت: كتاب شعر «یه آبنبات گنده» شامل 14 قطعه شعر چهار پاره است و در «مثل مادر مهربان» هم 12 شعر جمع آمده است اما باید گفت كه موضوع‌ شعرها در این دو مجموعه متفاوت هستند.
 
وی در ادامه گفت: شعرهای خردسال «یه آب نبات گنده» بیشتر دارای وزنی آهنگین هستند و در مجموعه «مثل مادر مهربان» سروده‌ها بیشتر آموزنده‌اند كه سعی کرده‌ام موارد آموزشی برای كودكان به صورت غیر مستقیم در این شعرها مطرح شوند.
 
شادمانی همچنین ضمن انتقاد از نبود ژانر خردسال در ادبیات كودك و نوجوان افزود: متاسفانه در مسابقه‌های ادبی برای كودك و نوجوان خبری از بخش خردسال نیست كه با توجه به نیاز پرداختن به این گروه سنی مسئولان فرهنگی باید چاره‌اندیشی كنند.
 
این شاعر كودك و نوجوان با اشاره به كمبود آثار در حوزه ادبیات نوجوان گفت: متاسفانه داستان و شعر برای گروه سنی نوجوان كم تولید می‌شود برای همین نوجوانان عموما تمایل به خواندن كتابها و اشعار بزرگسال پیدا می‌كند كه این قضیه نیز با آفت‌های مخصوص به خود همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها