شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۹

تحقيقات مجمع ناشران امارات متحده عربي نشان مي‌دهد ميزان صادرات كتاب آمريكا به امارات متحده عربي در مدت 6 سال، سه برابر شده و ارزش اين ميزان واردات تا سال 2011 حدود 50 ميليون دلار شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از خليج تايمز، اين مجمع در بخشي از تحقيقات جديد با عنوان «نشر كتاب در امارات متحده عربي»، بر طبيعت رو به رشد بخش نشر امارات و ظرفيت آن براي غني‌تر كردن ادبيات و فرهنگ منطقه تاكيد دارد. 

اين تحقيقات نشان مي‌دهد درحالي كه واردات كتاب از بازارهاي عربي به آمریکا در فاصله سال‌هاي 2009 تا 2011 از 22 هزار نسخه به 30 هزار نسخه رسيده است، صادرات كتاب از آمريكا به اين كشور، با جهشي چشمگير مواجه بوده و در همين مدت سه برابر شده است. اين واردات، از نظر ارزش نيز رشد قابل توجهی داشته و از 19 ميليون دلار در سال 2005 به 47 ميليون دلار در سال 2011 رسيده است. 

هرچند بريتانيا از نظر واردات كتاب هاي انگليسي زبان به امارات متحده عربي در صدر جدول ايستاده و آمريكا پس از آن قرار دارد ولي سرعت رشد واردات كتاب از آمريكا به امارات بسيار بيشتر از بريتانياست .سرعت رشد واردات كتاب از بريتانيا به امارات بين سال هاي 2005 تا 2011، حدود 116 درصد بوده درحالي كه اين رقم برای آمريكا به 147درصد رسيده است. 

البته شايد بتوان گفت برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي كتاب امارات متحده عربي مانند ابوظبي و شارجه ناشران پيشگام اروپايي و آمريكايي را به اين كشورها هدایت مي‌کند، ولي وجود فروشگاه‌هاي كتاب زنجيره اي ژاپني كينوكونيا كه حضوري قدرتمند در بازارهاي آسيايي دارد هم نشانگر رشد سريع صنعت كتاب و نشر در امارات است. 

استراتژي مجمع ناشران امارات متحده عربي، ارتقاي نشر امارات و افزايش ميزان صادرات به خارج از حوزه كشورهاي عربي است و براي رسيدن به اين هدف هم موسسات چاپ و نشر تقويت شده‌اند و هم به اين موسسات براي حضور در رويدادهاي ادبي بزرگ جهان، نمايشگاه‌ها و سمينارها كمك مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها