سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
نشست مشترک کتابخانه‌های مشارکتی و مستقل برگزار شد

دومین نشست مشترک کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و مستقل به میزبانی کتابخانه عمومی مشارکتی مرکزی اسلامی انصار برگزار شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از واحد روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، دومین نشست مشترک کتابخانه‌های عمومی و مستقل با حضور مدیران ستادی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استان تهران و کارشناسان ستاد اداره کل كتابخانه‌هاي عمومي استان تهران برگزار شد.
 
اسفندیار مبتکر سرابی رييس اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان تهران در این نشست با اشاره به گسترش کتابخانه‌های مشارکتی در کل کشور گفت: امروز وظیفه ما به عنوان سربازان فرهنگی است که با جذب افراد در کتابخانه‌ها مانع انحراف افراد جامعه شویم و این امر نیز تنها با گسترش خدمات در تمام کتابخانه‌ها، چه کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی امکان‌پذیر است. 

وی گفت: امروز تعامل و همکاری ما با کتابخانه‌های مشارکتی به گونه‌اي  است که استفاده از طرح کتاب من و بانک بزرگ مقالات محقق شده است. خدماتی که مانع از سردرگمی افراد در بازار کتاب از یک سو و جست‌وجوی مقالات در سایت‌های مختلف شده است.

در ادامه این جلسه نیز علي غیاثی، مدیر انجمن‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اهمیت برگزاری این نشست‌ها گفت: بدون تردید برگزاری منظم این نشست‌ها، سطح تعامل و هماهنگی را میان کتابخانه‌های عمومی مشارکتی و مستقل بالا خواهد برد و بهتر است این نشست‌ها به صورت دوره‌ای کوتاه‌مدت و هر دوره در یکی از کتابخانه‌های مشارکتی برگزار شود.
 
وی درباره مسايل موجود در مسیر راه کتابخانه‌های مشارکتی افزود: بحث آموزش در کتابخانه‌های مشارکتی در ستاد در حال بررسی است تا بتوان آموزش‌ها را به صورت کارگروه‌های تخصصی به انجام رساند، از سوی دیگر درباره اصلاح دستورالعمل‌های اجرایی کتابخانه‌های مشارکتی نیز طرح تقویت این نوع کتابخانه‌ها نیز مورد توجه است. 

وی با تاکید درباره کتابخانه‌های تخصصی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی در سال‌های گذشته جز سیاست‌های دبیر کل نهاد بوده است اما این مساله به واسطه مشکلی که اکنون در تامین منابع وجود دارد امکان‌پذیر نیست. 

در این جسله به سوال‌های مسوولان و کتابداران کتابخانه‌های مشارکتی از سوی کارشناسان ستاد اداره کل استان تهران پاسخ داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها