سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۷
رشته «سازماندهی نسخ خطی» داير می‌شود

غلامرضا فدايي رييس دانشكده كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه تهران مي‌گويد رشته «سازماندهي نسخ خطي» در دوره كارشناسي ارشد در وزارت علوم مصوب شده است و اين رشته به زودی در دانشگاه تهران تدریس خواهد شد.-

فدايي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: تصحيح نسخ خطي و آموزش آن در كشور ما از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چراكه ما به لحاظ فرهنگ و تاريخ اسلامي و ايراني خود بسيار غني هستيم و نسخه‌هاي خطي بسياري در كشور وجود دارد كه مورد توجه علاقه‌مندان است.

وي ادامه داد: اين در حالي است كه توجه عموم مردم به اين موضوع كم است. من اين مساله را زماني كه در نهادهايي مانند كتابخانه مجلس شوراي اسلامي و كتابخانه ملي مسووليت داشتم پيگيري مي‌كردم. 

وي افزود: اخيراً به موضوع نسخ خطي توجه خوبي شده است و با توجه به اين شرايط بايد يك برنامه دانشگاهي براي آن تدوين مي‌شد. به همين دليل در وزارت علوم برنامه كارشناسي ارشد «سازماندهي نسخ خطي» را تصويب كرديم.

فدايي با تاكيد بر جذب هيات علمي در اين رشته گفت: متاسفانه اكنون استاداني كه داراي مدرك دكترا در اين رشته باشند نداريم و بايد از دانشجويان برتر مقطع كارشناسي ارشد استفاده كنیم و با برگزاري يك دوره آموزشي براي آن‌ها، بتوانيم از تدريس اين دانشجويان در اين رشته بهره ببريم.

اين استاد كتابداري يادآور شد: در صورتي ‌كه دانشگاه تهران در اين باره اقدام عاجلانه‌اي داشته باشد مي‌توانيم اميدوار باشيم اين رشته هر چه زودتر داير شود.

وي در پايان افزود: در تاسيس اين رشته از همكاري مراكزي مانند كتابخانه مجلس و كتابخانه ملي كمك مي‌گيريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها