سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
اقتباس از شاهكار تولستوي هفته آينده اكران مي‌شود

فيلم سينمايي «آنا كارنينا» از هفته آينده نمايش سراسري خود را آغاز مي كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از سایت آی.ام.دی.بی، اين فيلم را جو رايت كارگرداني كرده و فيلمنامه آن با اقتباس از رمان كلاسيك لئو تولستوي نوشته شده است. 

رايت كه پيش از اين علاقه خود را نسبت به ساخت فيلم‌هاي اقتباسي نشان داده، ‌پيش از اين آثاري چون «تاوان»، «غرور و تعصب» و «هانا» را كارگرداني كرده است. 

تولستوي نخستين بار این رمان را كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان شاهکار سبک تخیلی واقع‌گراست، به‌صورت پاورقی از سال ۱۸۷۵ تا ۱۸۷۷ در گاهنامه‌ای منتشر ساخت. 

داستان از آن‌جا شروع می‌شود که زن و شوهری به نام‌های استپان آرکادیچ و داریا الکساندرونا با هم اختلافی خانوادگی دارند. آناکارنینا خواهر استپان آرکادیچ است و از سن پترزبورگ به خانه برادرش که ساکن مسکو است می‌آید تا اختلاف زن و شوهر را حل ‌کند اما حضورش در مسکو باعث به‌وجود آمدن ماجراهای اصلی داستان می‌شود...

لئو نیکلایویچ تولستوی، نویسنده و فعال سیاسی اجتماعی روسي است كه ۹ سپتامبر ۱۸۲۸ میلادی در یاسنایا پالیانا از توابع تولا زاده شد. تولستوی یکی از مشهورترین نویسندگان و بزرگترین شخصیت‌های تاریخ روسیه است. رمان‌های «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» جایگاه او را در بالاترین رده ادبیات داستانی جهان تثبیت کرده‌اند. 

لئو نیکلایوویچ تولستوی به‌حدی در کشورش مشهور و محبوب است که اخیرأ سکه طلای یادبودی به‌احترام وی ضرب شده‌است. تولستوی باوجود شهرت و محبوبیتی که با انتشار آثارش کسب کرد، زندگی خود را به شدت تغییر داد و به ساده زیستن روی آورد. 

كايرا نايتلي در جدیدترین اقتباس از این اثر، نقش آنا را بازي مي‌كند و بازيگراني چون جود لاو و اميلي واتسون در این فیلم او را همراهی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها