سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
نگارش رماني درباره زندگی شهيد «شوشتري»

مصطفي محمدي در حال نگارش رماني با عنوان «محيا قشنگم» بر اساس شخصیت عاطفي و انساني و خلق‌ و خوي سردار شهيد نورعلی شوشتري است.-

مصطفي محمدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره نگارش رمانی بر اساس زندگي سردار شهيد نورعلي شوشتري توضيح داد: در سال‌هاي 1388 تا 1391 به جمع‌آوري خاطراتی از اين شهيد مشغول بودم و حاصل آن دو جلد كتاب شد. جلد اول با عنوان «پيشوايان پيشين» چاپ شده و جلد دوم با نام «سالار شهيدان» در دست چاپ است.

وي ادامه داد: نگارش اين دو جلد كتاب انگيزه‌اي شد تا درباره این شهيد رماني بنويسم و نگاه عاطفي، انساني و خلق‌ و خوي شخصيت شهيد شوشتري را مطرح كنم. در واقع علاقه شخصي‌ و شناختي كه نسبت به او پيدا كرده بودم دليل تاليف اين اثر شد.

محمدي در اين‌ باره كه چرا در آغاز به نوشتن خاطرات شوشتري روي آورد، گفت: نوشتن خاطرات در اولويت كاري من بود و نتیجه آن باعث شد تا به نوشتن رمانی از زندگي شهيد شوشتري بپردازم.

وي افزود: هم اكنون در حال نگارش‌ اين كتابم و از کسانی كه اين شهيد را مي‌شناسند مي‌خواهم اگر اطلاعات يا منابعي درباره او دارند براي بهتر نوشته شدن كتاب در اختيارم قرار دهند.

محمدي كه عنوان «محيا قشنگم» را براي كتابش انتخاب كرده است، گفت: «محيا» نوه شهيد شوشتري است و علاقه عاطفي خاصي به او داشته است. همچنین توجه به جنبه‌هاي عاطفي و اخلاقي شخصیت اين شهيد باعث انتخاب اين عنوان شد.

وي افزود: اين رمان از زندگي خانوادگي شهید و آخرين ديداري كه با محيا دارد، آغاز مي‌شود. سپس واقعيت‌هایی از زندگی او با توجه به عناصر داستاني و تخيل نويسنده به تصویر کشیده می‌شوند. نگارش اين اثر به احتمال زياد تا پايان امسال به پایان می‌رسد و هنوز ناشری را برای چاپ آن در نظر نگرفته‌ام.

نورعلي شوشتري، سال 1327 در نيشابور به دنيا آمد. وي در دوران قبل از انقلاب، با شركت در جلسات سخنراني آيت‌الله سیدعلی خامنه‌اي با فضاي مبارزات آشنا شد و در دوران دفاع‌مقدس هم در عمليات‌هاي مختلف جبهه جنوب، حضور فعالي داشت.

سردار شوشتري در بيشتر عمليات‌ها، مسووليت فرماندهي محورهاي عملياتي را برعهده داشته است. فرماندهي عمليات مرصاد جزو چشمگيرترين اقدامات اين سردار شهيد محسوب مي‌شود.

فرماندهي لشكر پنج قرارگاه نجف و قرارگاه حمزه و جانشيني فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران، بخشي از مسووليت‌هاي سردار شهيد نورعلي شوشتري‌اند.

وي از اول فروردين 88 فرماندهي قرارگاه قدس زاهدان را نیز عهده دار و باعث ايجاد اتحاد شيعه و سني در استان سیستان و بلوچستان شد. سردار شوشتري 26 مهر همان سال در اقدامي تروريستي به شهادت رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها