سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

هیات داوران برای جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک 2013 در مجموع 430 عنوان کتاب از 141 انتشاراتی را بررسی می کنند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، با پایان زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جایزه در تاریخ اول نوامبر، دور جدید داوری برای این جایزه شروع شد.
 
از نظر هوبرت وینکلس رییس هیات داوران در حال حاضر آن چه که به چشم می خورد شمار زیادی ترجمه آثار استاندار دنیای ادبیات و آثاری از انتشاراتی های کوچک و ناشناخته است. تا اواسط فوریه از میان این 430 عنوان کتاب پنج اثر در بخش های داستانی، غیر داستانی / مقاله و ترجمه به عنوان نامزدهای این جایزه معرفی می شوند. 

جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک که در مجموع 45 هزار یورو ارزش دارد، از سال 2005 به منظور تجلیل از تازه ترین آثار منتشر شده به زبان آلمانی و نیز ترجمه‌ها اهدا می شود و ایالت زاخسن آن را حمایت می کند. دیگر حامیان این جایزه در بخش مطبوعات نشریات «سایت» و «بوخ ژورنال» هستند.
 
سال گذشته ولفگانگ هرندورف نویسنده برلینی برای رمان خود با عنوان «شن» این جایزه را در بخش کتاب داستانی از آن خود کرد. در بخش کتاب غیرداستانی و مقاله نیز یورگ بابروفسکی برای کتاب «خاک سوخته؛ قدرت فرمانروایی استالین» و در بخش ترجمه کریستینا ویراگ سوییسی برای برگردان رمان «داستان های موازی» اثر پتر ناداس تجلیل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها