جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
فهرست نهایی جایزه سامویل جانسون اعلام شد

فهرست نهایی جایزه معتبر سامویل جانسون که به آثار غیرداستانی تعلق می گیرد، برای سال 2012 اعلام شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت این جایزه، امروز جمعه 5 اکتبر 6 نامزدی که به مرحله نهایی این جایزه راه یافتند، معرفی شدند.
 
این جایزه که سه شنبه 18 سپتامبر در سالروز تولد سامویل جانسون فهرست اولیه شامل نام 14 کتاب غیرداستانی برتر سال 2012 را اعلام کرده بود، با کنار گذاشتن 8 کتاب، فینالیست های 2012 را شناخت. 

این کتاب ها که مخاطبان خود را به کشورهای مختلف جهانی می برند از هند تا اسپانیا را دربر می گیرند و موضوع های مختلفی از اقتصاد تا کوه اورست را مطرح می کنند. 

به گفته دیوید ویلتس رییس گروه داوری «فینالیست های امسال این جایزه کتاب هایی هستند که گروه داوری را با کیفیت ناب خود و ادبیات سطح بالا، تحت تاثیر قرار داده اند. هر یک از این کتاب ها شامل موضوعی پیچیده هستند و از دو زاویه روشنگری و سرگرم کننده بودن، مخاطب را جذب می کنند». وی افزود: «این کتاب های جذاب از توانایی تغییر دیدگاه های ما از جهان برخوردارند و ما بر این باوریم که جایگاهی دیرپا در ژانر خود خواهند داشت.» 

کتاب هایی که به این فهرست راه یافته اند شامل این آثار هستند:
- «ورای زیبایی برای همیشه: زندگی، مرگ و امید در یک محله فقیرنشین بمبئی» نوشته کاترین بو
- «درون سکوت: جنگ بزرگ، مالوری و پیروزی بر اورست» نوشته واد دیویس
- «راه های قدیمی: سفری پیاده» نوشته رابرت مک فارلین
- «فرشتگان بهتر طبیعت ما: تاریخ خشونت و انسانیت» نوشته استیون پینکر
- «هولوکاست اسپانیایی: تفتیش عقاید و براندازی در قرن بیستم اسپانیا» نوشته پل پرستون
- «استریندبرگ یک زندگی» نوشته سو پردو 

گروه داوری متشکل از دیوید ویلتس وزیر دانشگاه ها و علوم، پاتریک فرنچ نویسنده و بیوگرافی نویس، پل لیتی ویراستار کتاب های غیرداستانی و پروفسور ریموند تالیس فیلسوف، شاعر، فیزیکدان و منتقد ادبی انتخاب شدند. 

برنده این رقابت که به عنوان بهترین اثر غیرداستانی بریتانیا معرفی می شود 12 نوامبر (22 آبان) معرفی می شود تا جایزه 20 هزار پوندی خود را دریافت کند. 

سال پیش «قحطی بزرگ مائو» نوشته فرانک دیکوتر از انتشارات بلومزبری به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها