جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۸
انتشار جلد ششم از مجموعه «زندگی مصور امام(ره)»

جلد ششم از مجموعه 10 جلدی «زندگی مصور امام خمینی(ره)» با نام «دور از وطن» تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه و عراق را روایت می‌کند. این کتاب از سوی موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد ششم از مجموعه 10 جلدی «زندگی مصور امام خمینی(ره)» به قلم محمد اجاقی و با تصویرگری سید حسن سلطانی و سحر فتاحی در قالب داستان تصویری برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.

این مجلد با نام «دور از وطن» تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه و عراق را روایت می‌کند.

امام خمینی (ره) با سخنرانی‌های مهمی درباره سیاست‌های رژیم محمدرضا پهلوی، این رژیم را به وحشت انداخت و پس از مخالفت علنی ایشان با لایحه کاپیتولاسیون در 13 آبان 1343 توسط ساواک به ترکیه تبعید می‌شوند.

کتاب «دور از وطن» با ماجرای ورود امام(ره) به شهر آنکارای ترکیه آغاز می‌شود. پس از مدت کوتاهی اقامت به شهر بورسای ترکیه می‌روند و حاج مصطفی، پسر بزرگ امام(ره) نیز به ترکیه تبعید می‌شود و نزد ایشان می‌روند.

از اواسط کتاب «دور از وطن» ماجرای تغییر محل تبعید امام(ره) و فرزند ایشان از ترکیه به عراق در مهر سال 1344 بازگو می‌شود. از این به بعد حضور آنان در شهرهای کاظمین، سامره و کربلا بیان می‌شود.

این جلد از مجموعه «زندگی مصور امام خمینی(ره)» با ورود امام(ره) و فرزندش به شهر نجف و آغاز مرحله‌ای جدید در مبارزات و زندگی ایشان، پایان می‌یابد.

جلد ششم «زندگی مصور امام خمینی(ره)» با نام «دور از وطن» در قطع خشتی و 45 صفحه، با شمارگان سه هزار نسخه به بهای 39 هزار ریال برای گروه‌های سنی ب و ج از سوی موسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط