جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰
لوازم و تجهیزات تیراندازی در یک کتاب بررسی می‌شود

«تجهیزات در تیراندازی» نوشته هانیه خندان عنوان کتابی است که به معرفی و چگونگی استفاده از لوازم و تجهیزات در رشته‌های تیراندازی با تفنگ و تپانچه می‌پردازد._

سیده ‌زیبا اجتهد، مدیرمسوول انتشارات پرسیس در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «تجهیزات در تیراندازی» با سه بخش اصلی با عنوان‌های «تجهیزات در تفنگ»، «تجهیزات در تپانچه» و «تجهیزات مشترک» به معرفی و چگونگی استفاده از لوازم و تجهیزات تخصصی رشته‌های تیراندازی با تفنگ و تپانچه می‌پردازد.

وی ادامه داد: از آن‌جا که تجهیزات و نوع وسایل در رشته‌های تیر‌اندازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آگاهی از کاربرد و اطلاعات تکمیلی تجهیزات، ورزشکاران را در انتخاب درست وسایل یاری می‌دهد. 

وی افزود: انگیزه اصلی نشر این کتاب، افزون بر توجه به مسایل علمی- ورزشی، اهمیت موضوع آموزشی مساله است که می‌تواند به مخاطبان شیوه‌های درست انجام فعالیت ورزشی را بشناساند و آن‌ها را در امر کاهش آسیب‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های جانبی کمک کند.
 
اجتهد که به عنوان داور بین‌الملل رشته تیراندازی فعالیت مستمری در حوزه ورزش دارد، فرهنگ کتابخوانی را یک اصل برای پرورش جسم و روح افراد عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود کتاب‌های تخصصی در حوزه ورزش و تقاضای روزافزون در امر کتابخوانی، می‌بایست اهالی قلم توجه بسیاری برای ترویج و چاپ مطالب تخصصی داشته باشند. 

وی حمایت سازمان ورزش به ویژه فدراسیون‌ها را از راه‌های اساسی ترویج کتاب در حوزه ورزش دانست و اظهار کرد: سرانه مطالعه ورزشکاران در سطح مناسبی قرار ندارد که این امر علاوه بر عدم رشد فکری و جسمی در ورزشکاران، تبعات بسیاری برای ناکارآمدی رشته‌های ورزشی در پی دارد.
 
کتاب «تجهیزات در تیراندازی» نوشته هانیه خندان با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای 13هزار تومان توسط انتشارات پرسیس منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط