شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
کتابی با موضوع آموزش ورزش مدارس ابتدایی و بازی‌های کودکان

«راهنمای روش تدریس تربیت بدنی و بازی‌های دبستانی» نوشته حسین سلطانی و محمدامین صالحی‌پور به آموزش ورزش مدارس و بازی‌های کودکان می‌پردازد. این کتاب برای مربیان و معلمان این مقطع نوشته شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «راهنمای روش تدریس تربیت بدنی و بازی‌های دبستانی» در چهار فصل جمع‌آوری شده است و در آن به مقوله مهم آموزش تربیت‌بدنی در مدارس ابتدایی می‌پردازد و انتظار دارد تا معلمان این حوزه با استفاده از مقوله‌های ارایه شده بتوانند طرح درس‌های صحیح برای ساماندهی کلاس‌های درس خود را آماده کنند. 

مولفان معتقدند که تربیت‌بدنی در مدارس ابتدایی مفهوم بازی به شکل آزاد و زنگ تفریح بین کلاسی را ندارد بلکه کلاس درس تربیت‌بدنی حکم آزمایشگاهی را دارد که در طی آن دانش‌آموز با وظیفه مهم فراگیری حرکت و یادگیری به کمک حرکت درگیر می‌شود. 

در فصل اول این کتاب به بررسی اهداف کلی آموزش و پرورش در دوره ابتدایی پرداخته می‌شود و ویژگی‌های کودکان در این مقطع را مورد توجه قرار داده و به عوامل موثر بر این درس در این دوره می‌پردازد. 

فصل دوم این کتاب در شش بخش تدوین شده و شامل «مبانی تربیت‌بدنی»، «ایمنی در تربیت‌بدنی»، «مهارت‌های لازم بدنی»، «آمادگی جسمانی»، «آزمون‌های اندازه‌گیری آمادگی جسمانی» و «شیوه‌های سازماندهی برای مشاهده نمایش مهارت» است. 

«برنامه‌ریزی درس تربیت‌بدنی» عنوان فصل سوم کتاب است که به مربی می‌آموزد تا چگونه طرح آموزشی و سازماندهی کلاس درس را انجام داده و ارزشیابی کند. 

مولفان در فصل آخر نیز افزون بر معرفی اهداف بازی‌های دبستانی، به منظور اجرای هرچه بهتر یک برنامه کلاسی موفق و مفید تعداد زیادی از بازی‌های گروهی را معرفی و نحوه اجرای هر یک را شرح می‌دهند. 

کتاب «راهنمای روش تدریس تربیت بدنی و بازی‌های دبستانی» با ویراستاری علمی سید رضا عطارزاده حسینی، در 128 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای سه هزار و 500 تومان به کوشش نشر ورزش و با همکاری بامداد کتاب به بازار آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها