جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۴

دومین عکس از چهره امیلی دیکنسون، شاعر مشهور آمریکایی کشف شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از گاردین، یک عکس که به نظر می رسد باید یک تصویر نادر از امیلی دیکنسون باشد در شهر آمهرست ماساچوست زن جوانی را در لباس های قدیمی با لبخند ملایم روی لب در حالی که به گرمی با دستش دوستش را در بر گرفته، نشان می دهد. 

یک تصویر شناخته شده از این شاعر او را در سن نوجوانی در سال 1847 نشان می داد، اما کالج آمهرست باور دارد که این تصویر جدید که متعلق به سال 1859 است، نیز متعلق به اوست. متخصصان با مقایسه این عکس با عکسی که از سال 1847 دیکنسون به جا مانده این عکس را نیز متعلق به دیکنسون دانسته اند. آن ها همچنین به این نتیجه رسیده اند زنی که در سمت راست تصویر حضور دارد نیز کیت ترنر است که در مرگ همسر جوانش سیاهپوش است. 

کالج آمهرست با انتشار این تصویر که تاکنون در یک مجموعه خصوصی و به صورت ناشناس باقی مانده بود، امیدوار است تا بتواند اطلاعاتی از عکاسی که این عکس را گرفته به دست بیاورد و از این طریق اطلاعات جدید از دیکنسون را بر اطلاعات قبلی بیفزاید. به گفته متخصصان این تصویر جدید می تواند تصور ما از دیکنسون را تغییر دهد و او را به عنوان زن بالغی که شخصیتی محکم و با وقار دارد، بشناساند. 

در ميان چهره‌هاي ادبي آمريكا افراد كمي مانند اميلي ديكنسون تا این حد مورد علاقه مخاطبان كتاب هستند و از این میان افراد معدودتری تا اين اندازه دست نيافتني و اسرارآميز باقي مانده‌اند. این شاعر آمریکایی قرن نوزدهم میلادی در سال ۱۸۳۰ در شهر آمهرست ایالت ماساچوست آمریکا زاده شد. او شاعری پرکار اما درونگرا بود که در زمان حیاتش کمتر از 10 شعر از نزدیک به 1800 شعرش در زمان حیاتش به چاپ رسید و پس از درگذشتش بود که گنجینه اشعار او کشف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها