پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
تدوین تفسير 6 جلدی قرآن ويژه تدريس در حوزه

ریيس مركز تدوين و نشر متون حوزه در قم از طراحي مجموعه شش جلدي تفسير و علوم قرآني ويژه تدريس در حوزه خبر داد._

حجت‌الاسلام رضا مختاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار کرد:‌ اين مجموعه برای تدريس در حوزه علمیه تهيه مي‌شود و اكنون در مرحله طراحي قرار دارد. 

وي افزود: هر يك از مجلدات اين مجموعه به تدريس در يكي از سال‌های اول تا ششم حوزه اختصاص دارد. 

ریيس مركز تدوين و نشر متون حوزه با اشاره به ساير مجموعه‌هاي در دست تدوين اين مركز ، عنوان کرد: كتاب «نصوص مختاره» از كتاب‌هاي ديگري است كه برای تدريس در حوزه كار تهيه آن از چند سال قبل آغاز شده است. 

وي با بیان اين‌كه اين مجموعه به زودي منتشر خواهد شد افزود:‌ اين كتاب به عنوان يك كتاب ادبي براي پايه‌هاي چهارم به بعد حوزه تدريس خواهد شد. 

ریيس مركز تدوين و نشر متون حوزه با اشاره به فعالیت‌های اين مركز، گفت: مركز تدوين و نشر متون حوزه از  10 سال پیش فعاليت خود را آغاز كرده است و فعالیت‌هایی مانند تهیه و انتشار کتاب‌های مورد نیاز حوزه علیمه را به عهده دارد.

وي يكي از كتاب‌هايي كه چندين بار تجديد چاپ شده‌ را مجموعه شش جلدي اخلاق برشمرد و افزود: اين كتاب ويژه طلاب پايه‌هاي اول تا ششم حوزه تدوين شده و به چاپ رسيده است. 

حجت‌الاسلام مختاري گفت: اين مركز در برنامه‌های آتی خود تهيه و انتشار مجموعه شش جلدي ديگري را با محوريت فقه آغاز كرده است كه مانند مجموعه پيشين به تدريس در پايه‌هاي اول تا ششم حوزه اختصاص دارد. 

وي از كتاب «نظام آموزشي حوزه از ديدگاه عالمان»‌ به عنوان يكي دیگر از كتاب‌هاي غيردرسي مركز تدوين و نشر متون حوزه ياد كرد و ادامه داد:‌ در اين كتاب دیدگاه بزرگان حوزه مانند امام راحل(ره)، مقام معظم رهبري و علامه عسگري درباره نظام آموزشي حوزه گردآوري شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط