پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
«C# 2010 برای برنامه‌نویسان» منتشر شد

کتاب «C# 2010 برای برنامه‌نویسان» از سوی انتشارات «سها دانش» منتشر شد. به گفته مترجم این اثر، در نسخه جدید این برنامه، دسترسی به پایگاه‌های داده راحت‌تر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در سال 2000 میلادی، شرکت کامپیوتری مایکروسافت، زبان برنامه‌نویسی #C را که به صورت سی شارپ تلفظ می‌شود منتشر کرد. در این کتاب، #C یک زبان شی‌گرا و رویدادگرا معرفی شده و به اعتقاد نویسنده، ویژوال #C شرکت مایکروسافت، زبان بسیار مفیدی برای برنامه‌نویسی ویژوال است.

مهدي محبیان، مترجم این اثر، دسترسی راحت‌تر به پایگاه‌های داده و همچنین وجود اطلاعاتی درباره «لینک» (Link) را از جمله تفاوت‌های نسخه سال 2010 برنامه #C دانست و گفت: با این حال، بین نسخه‌های مختلف، تغییرات زیادی به وجود نیامده و در فصول ابتدایی کتاب، همان مطالب ثابتی ذکر شده که در اکثر کتاب‌های برنامه‎نویسی بیان می‌شوند.

وی معتقد است مطالب پایه در این مبحث، اصولا تغییر نمی‌کنند و در نتیجه کلیت اثر، از نسخه‌ای به نسخه بعد یکسان است و معمولا تقاوت‌هایی جزیی وجود دارد.

این مترجم، نویسندگان این اثر را دو تن از چهره‌های شناخته‌شده در دنیای برنامه‌نویسی دانست و گفت: آثاری که برادران «دیتل» می‌نویسند در بسیاری از دانشگاه‌های جهان به عنوان منبع درسی تدریس می‌شوند.

وی مخاطبان این کتاب را دانشجویان رشته رايانه معرفی کرد و ادامه داد: برخی مباحث مطرح شده در این اثر، سرفصل‌های دروس دانشگاهی هستند و از سویی علاقه‌مندان به مباحث برنامه‌نویسی هم می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

نویسنده کتاب «آموزش برنامه‌نویسی به زبان دلفی»، برنامه C# را فرزند برنامه‌ ++C دانست و گفت: #C یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی شی‌گرایی و بر اساس گزینه‌محوری است و کتابی که برادران «دیتل» نوشته‌اند حاوی برنامه‌های کاربردی و کاملی است که می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی این اثر را برگردانی از نسخه اصلی کتاب دانست و گفت: این نسخه یکی از کامل‌ترین کتاب‌ها در این حوزه است و اگر مشکلی احساس شود از ترجمه است، نه محتوای مطرح شده توسط نویسندگان.

در ابتدای این کتاب، مفاهیم مقدماتی «تکنولوژی شی» از جمله کلاس‌ها، صفات و رفتارها معرفی شده و توضیحاتی درباره انواع زبان‌های برنامه‌نویسی آمده است.
کتاب در 29 فصل نوشته شده و هر فصل با یک مقدمه و خلاصه‌ای از مطالب آن همراه است. 

محبیان دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی شریف است و تاکنون آثاری چون «مرجع کامل آشنایی با لینک»، «آموزش برنامه‌نویسی ویندوز موبایل»، «راهنمای کامل زبان پاسکال شی» را تالیف و ترجمه کرده است.

کتاب «C# 2010 برای برنامه‌نویسان» اثر پل دیتل و هاروی دیتل با ترجمه مهدی محبیان در 1164 صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه از سوی انتشارات سها دانش منتشر شده و بهای آن همراه دی وی دی 35 هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها