شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۳
کتابی برای حل اختلال مطالعه

«اختلال خواندن در مقاطع راهنمایی و دبیرستان» اثر جنی کگان و مری فلیکر با ترجمه فخرالسادات حسینی و پروین خیاط غیاثی منتشر شد. در این کتاب، روش‌هایی برای برطرف کردن اختلال خواندن در دانش‌آموزان ارایه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب به دانش‌آموزانی كمك می‌كند که با مشکل «نارساخوانی» مواجهند؛ دانش‌آموزانی که با سلیس خواندن متن، ضعف درک مطلبشان را پنهان می‌کنند.

در این كتاب، به رشد فناوری‌های رایانه‌ای توجه زیادی شده و نویسنده روش‌هایی را پیشنهاد می‌کند که در آن‌ها کارشناسان به کمک رایانه‌ و فناوری‌های مربوط به آن بتوانند در بهبود وضعیت دانش‌آموزان نارساخوان گامی بردارند.

حسینی، يكي از مترجمان كتاب درباره مشکلات نارساخوانی در کشور گفت: نخستین مساله این است که دبیران در تشخیص این مشکل در دانش‌آموزان خود ضعیف‌اند. نکته دوم در این است که بعد از تشخیص، هیچ اقدامی براي بهبود برداشته نمی‌شود و از سویی تصور بر این است که فقط دانش‌آموزان مقطع ابتدایی با این مساله درگیرند.

وی افزود: زمان شناسایی این اختلال در انتهای سال نخست و ابتدای مقطع دوم ابتدایی است اما این باور که با به پایان رسیدن دوران ابتدایی اختلال خواندن برطرف می‌شود، اشتباه است و راهکارهای خاصی برای از بین بردن آن وجود دارد.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که اختلال خواندن با عقب‌ماندگی ذهنی برابر نیست، افزود: باید به این دانش‌آموزان توجه شود و برای برطرف کردن این اختلال روش‌های مختلفی وجود دارد که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

حسینی تفاوت این اثر را با کتاب‌های دیگر، پرداختن به اختلالات دانش‌‎آموزان ‌مقطع راهنمایی و دبیرستان و همچنین بیان مثال و توضیح به صورت عملی دانست. 

دكتر فخرالسادات حسینی فارغ‌التحصیل رشته مدیریت آموزشی و استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی است. وی یکی از مسوولان اجرای طرح رفورم نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در مركز EDC دانشگاه است.

«اختلال خواندن در مقاطع راهنمایی و دبیرستان» اثر جنی کگان و مری فلیکر با ترجمه فخرالسادات حسینی و پروین خیاط غیاثی در 399 صفحه، به بهای هشت هزار تومان و با شمارگان هزار نسخه از سوی انتشارات ساوالان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها