یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
برگزاري همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی در بوشهر

همایش یک‌روزه علمی‌‌ پژوهشی «فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی» به کوشش گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، عصر ديروز(شنبه) در تالار دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار شد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي بوشهر، در اين همايش كه با حضور شاهنامه‌پژوهان، استادان و دانشجویان دوره دکتری زبان و ادب فارسی برگزار شد، دو نشست تخصصی جداگانه با عنوان‌های «فردوسی‌شناسی» و «شاهنامه‌پژوهی» با حضور یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و دکتر سید جعفر حمیدی، دکتر سید احمد حسینی کازرونی، دکتر مریم پرهیزگاری و دکتر شمس‌الحاجیه اردلانی از اعضای هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر شكل گرفت.

در همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی، سرفصل‌های راز و رمز در شاهنامه، بررسی زندگی شخصی فردوسی، دانشنامه جهانی شاهنامه، نقش گوسان‌ها در ایران باستان و سیمای بزرگمهر در شاهنامه بحث و بررسی شدند.

از برنامه‌های جنبی اين همایش می‌توان به اجرای نقالی و شاهنامه‌خوانی استاد محمد صغیری و تک‌نوازی محمدرضا شاه‌حسینی اشاره كرد.

برپایی نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده از سوی بنیاد فردوسی و ارایه کتاب الکترونیک مجموعه مقاله‌های همایش علمی پژوهشی فردوسی‌شناسی و شاهنامه‌پژوهی، از دیگر برنامه‌های فرهنگی پژوهشی این همایش بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها