یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
عضويت رايگان خرمشهري‌ها در كتابخانه

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خرمشهر با اشاره به ويژه‌برنامه‌هاي اين اداره كل در اين شهرستان به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر، از عضويت رايگان خرمشهري‌ها در روز اول خرداد ماه در كتابخانه‌هاي عمومي خبر داد.-

محمد جوروند در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اظهار كرد: اين اقدام با هدف ترويج فرهنگ كتابخواني و ترغيب مردم به عضويت در كتابخانه‌هاي عمومي انجام مي‌شود.

وي افزود: اكنون نيز نمايشگاه كتاب‌هاي دفاع مقدس روبه‌روي مسجد جامع خرمشهر برپاست و كتاب‌هاي متنوع حوزه دفاع مقدس، ارزش‌هاي ديني و انقلابي در آن به نمايش در آمده است.

جوروند با اشاره به برنامه‌هاي اين نمايشگاه گفت: بيش از دو هزار و 500 عنوان كتاب در قالب شعر، ادبيات داستاني، روايات، تاريخ و ... با 30 درصد تخفيف در اين نمايشگاه عرضه شده‌اند.

به گفته وي، اين نمايشگاه كه به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و اداره كتابخانه‌هاي عمومي خرمشهر برگزار مي‌شود، از 26 ارديبهشت آغاز شده و هشتم خرداد به كار خود ادامه مي‌دهد.

جورند، همچنين از بازسازي كتابخانه شهيد شريف به عنوان يكي از مهمترين كتابخانه‌هاي اين شهر نام برد و افزود: اين كتابخانه كه در سال‌هاي هشت سال دفاع مقدس به عنوان سنگر رزمندگان بوده است و بسياري از رزمنده‌ها در اين محل شهيد شده‌اند، به مناسبت سالروز آزادسازي خرمشهر بازسازي شده است.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي اين كتابخانه توضيح داد: حدود 30 هزار جلد كتاب دارد در اين كتابخانه موجود است و به عنوان يكي از كتابخانه‌هاي فعال استان خوزستان با تجهيز به اينترنت و بخش‌هاي مختلف پاسخگوي نياز مراجعه‌كنندان است.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان خرمشهر همچنين از برپايي نمايشگاه تازه‌هاي كتابدفاع مقدس در دو كتابخانه اين شهر خبر داد و گفت: دو نمايشگاه كتاب‌دفاع مقدس در كتابخانه‌هاي «سوم خرداد» و «مستجاب الدعوه» تا دهم خرداد ماه برپا خواهد بود.

به گفته وي، با توجه به اين‌كه افراد زيادي روزانه به كتابخانه‌هاي عمومي مراجعه مي‌كنند، اين نمايشگاه‌ها مي‌تواند در جذب و آشنايي آنان با آثار ارزشمند دفاع مقدس كمك كند.

اكنون چهار كتابخانه در شهر خرمشهر و يك كتابخانه در مينوشهر فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط