دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
غرفه دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران در نمايشگاه كتاب

گرامیداشت دویستمین سال ورود صنعت چاپ به ایران در سرای ایران‌شناسی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با نشست‌های تخصصی در حوزه صنعت چاپ برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، غرفه سرای ایران‌شناسی در بازار جهانی کتاب ایران در طبقه دوم شبستان بزرگ مصلاي تهران واقع شده است و نصب پوستری بزرگ که روند ورود ماشین چاپ را به ایران نشان می‌دهد، علاقه‌مندان به صنعت چاپ را به خود جذب می‌کند. 

دکتر محسن جعفری مذهب که مسوول سرای ایران‌شناسی وابسته به موسسه خانه كتاب است درباره این پوستر به «ایبنا» گفت: نخستين چاپخانه در ایران سال 1233 هجري قمري در شهر تبریز تاسیس شد. عباس میرزا نایب‌السلطنه، میرزا زین‌العابدین تبریزی را مامور فراگیری فن چاپ و به راه انداختن نخستین چاپخانه در تبریز کرد و وي اسباب و آلات چاپ حروفی را به تبریز آورد و با حمایت عباس میرزا نایب السلطنه که در آن زمان حکمران آذربایجان بود، مطبعه (چاپخانه) کوچکی راه‌اندازي كرد. 

وی می‌گوید: امسال به بهانه دویستمین سال ورود ماشین چاپ به ایران در سرای ایران‌شناسی نشست‌های تخصصی در حوزه صنعت چاپ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به صنعت چاپ می‌توانند در این نشست‌ها شرکت کنند. 

بازار جهانی نمایشگاه کتاب 25، امسال میزبان کشورهای مختلف و برنامه‌های متنوعی است و غرفه‌داران این بخش پذیرای علاقه‌مندان به فرهنگ‌ها و کتاب‌های رنگارنگ با زبان‌های گوناگون‌اند.

بیست‌ و پنجمين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا شنبه 23 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها