چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۸
«دمنوش‌های ایران زمین» به کتابفروشی‌ها رسید

«دکتر برای خودم؛ دمنوش‌های ایران زمین» نوشته مهدی فهیمی اثری است با رویکرد علمی درباره 40 گیاه دارویی، خواص و طرز تهیه آن‌ها که به تازگی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دکتر برای خودم؛ دمنوش‌های ایران زمین» عنوان کتابی است از دکتر مهدی فهیمی که در آن اطلاعاتی جامعه درباره بیش از 40 نوع گیاه آمده است. در این کتاب بعد از معرفی گیاهان، نحوه  مصرف آ‌ن‌ها، خواص درمانی، طبیعت این گیاهان، دلایل منع مصرف و عوارض جانبی هر یک ذکر شده. علاوه بر این موارد طرز تهیه تمامی این گیاهان هم در کتاب آمده است.

فهیمی، مولف این کتاب گفت: «دکتر برای خودم» عنوان کلی کتاب‌هایی است که قرار است بعد از این جلد هم ادامه پیدا کنند و تا 200 گیاه را پوشش می‌دهند. افراد با مطالعه این کتا‌ب‌ها و آشنا شدن با گیاهان و خواص آن‌ها می‌توانند زندگی سالمی داشته باشند و برای درمان بیماری‌هایشان از گیاهان بهره ببرند.

وی افزود: در این کتاب رویکرد معمول نسبت به طب سنتی را تغییر داده و گیاه را عملا به مانند دارو معرفی کرده‌ایم. همچنین اثرات آن‌ها برای درمان بیماری‌های دستگاه قلب و عروق، دستگاه عصبی، دستگاه کلیه و مواردی این چنین نشان داده شده است.

به گفته فهیمی مخاطب این کتاب می‌تواند با بهره‌گیری از سبزیجاتی که در منزل دارد و یا به‌راحتي در دسترس است، بیماری‌های خود را درمان کند و زندگی سالمی داشته باشد. از همین روست که عنوان کلی این مجموعه «دکتر برای خودم» انتخاب شده است.

وی این مجموعه را شامل آثاری با رویکرد کاملا علمی دانست و گفت: از همین روست که کتاب را برای انتشار به ناشر تخصصی کتا‌ب‌های پزشکی سپرده‌ام.

به گفته ناشر، این کتاب با زبانی ساده نوشته شده و نکته متمایزکننده‌اش این است که تمام گیاهان نام برده شده در کتاب در کشورمان موجود است. دکتر فهیمی محقق و پژوهشگر طب سنتی ایران و رییس و بنیانگذار موسسه بین‌المللی طب سنتی – اسلامی ایرانیان ماد است.

«دکتر برای خودم؛ دمنوش‌های ایران زمین» نوشته مهدی فهیمی در 200 صفحه و به بهای 6 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات تیمورزاده نوین منتشر شده و در کتابفروشی‌ تیمورزاده نوین با تخفیف 16 درصدی به فروش می‌رسد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • خواهان کتاب گیاهی دکترفهیمی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۳
    سلام خسته نباشدحالتون خوبه من دربه در شدید دنبال کتاب گیاهی دکترفهیمی ام چندین سال هست از تلویزیون شناختمشون کاش ادرس کتابخانه هایی که حتی توهرشهری هم باشه بمن بگید ممنونننننن میییشششم واقعاخواهان کتابشونم احتیاج دارم اصلا پیداش نکردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها