یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۳
سومين كتاب «آسمان» به چاپ هفتم رسيد

سومين كتاب مجموعه «آسمان» با عنوان «ياسيني به روايت همسر شهيد» به قلم نفيسه ثبات به چاپ هفتم رسيد.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)،‌ در اين اثر، پروانه محمودي خاطرات سير زندگي خود و دوران زندگي با همسرش، عليرضا ياسيني را بازگو كرده است. 

در بخشي از كتاب آمده است: « سال پنجاه و هفت بود. كم كم بوشهر هم شلوغ شده بود،‌مردم راه پيمايي مي‌كردند. لاستيك آتش مي‌زدند. مي‌گفتند «آقاي خميني مي‌خواد بياد.» عكس آقاي خميني را اولين بار پشت شيشه‌اي ماشين‌ها ديدم كه بوق مي‌زدند و با سرعت از جلوي در پايگاه رد مي‌شدند. پايگاه از بوشهر فاصله داشت. خبرها دير به دير مي‌رسيد. خلبان‌ها هم از انقلاب مي‌گفتند، ولي خبرهاي اصلي را پدرم و برادرم مي‌آوردند. چون در شيراز كه شهر بزرگي بود، زندگي مي‌كردند. ده بهمن تولد بهزاد بود، شش سالش شده بود. دوازده بهمن ماه آقاي خميني آمدند، ما يك جشن گرفتيم براي هر دو. زندگي طور ديگري شده بود. همه خوشحال بودند كه شاه رفته...»

چاپ هفتم كتاب «ياسيني به روايت همسر شهيد» در قطع پالتويي و 87 صفحه، با شمارگان 3300 نسخه و بهاي 16500 هزار ريال از سوي موسسه انتشاراتي روايت فتح به كتابفروشي‌ها آمده است.

علیرضا یاسینی فروردین ماه سال 1330 در شهر آبادان به دنیا آمد. وی در سال 1348 وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی و به منظور تکمیل دوره خلبانی و پرواز با هواپیماهای شکاری پیشرفته به کشور آمریکا اعزام شد. پس از بازگشت به ایران با درجه ستوان دومی در پایگاه ششم شکاری (بوشهر) مشغول به فعالیت شد.

با شروع جنگ تحمیلی رژیم صدام علیه ایران در عملیات‌های مختلف هوایی نقش فعالی ایفا کرد. وی با 2759 ساعت پرواز یکی از خلبانان موفق نیروی هوایی بود.

خلبان علیرضا یاسینی در طول سال های فعالیت، فرماندهی‌ پایگاه های سوم شکاری، دهم شکاری (از سال 1363 تا 1365) و ششم (از سال 1367) و فرماندهی منطقه هوایی شیراز را در سال 1371 بر عهده داشت.

وی در تاریخ 10 اسفند 1372 به سمت رییس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و تا هنگام شهادت عهده‌دار این مسوولیت بود.

سرلشكر خلبان علیرضا یاسینی در تاریخ 15 دی 1373 در یک سانحه هوایی، در حوالی اصفهان به همراه سرلشكر خلبان منصور ستاری، فرمانده وقت نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط