پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
«نارگل» نقش زنان در دفاع‌مقدس را به تصوير مي‌كشد

حديث گُل‌زاده كه رمان دفاع‌مقدس او با عنوان «نارگل» توسط انتشارات هزاره‌ققنوس چاپ شده، معتقد است كه نقش زنان در طول هشت سال دفاع‌مقدس، از مردان كمتر نبوده و اين حقيقت بايد در آثاري همچون «نارگل» مطرح شود.-

حديث گُل‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره رمان خود اظهار كرد: دختري به نام نارگل، مادر خود را كه از فعالان انقلاب و جنگ بوده، در مقاومت خرمشهر از دست مي‌دهد و ارزش‌هاي خانوادگي‌اش به خاطر ازدواج نادرست پدرش فراموش مي‌شود.

وي ادامه داد: نارگُل پس از جنگ، تمام تلاش خود را براي زنده نگه داشتن ياد و خاطره مادر شهيدش به كار مي‌گيرد. وي كه به واسطه يكي از دوستانش براي تفحص پيكر شهدا به جنوب كشور مي‌رود، بر اثر يك حادثه بيهوش مي‌شود و در اين زمان، وقايع گذشته بر مادرش را مي‌بيند. 

گُل‌زاده گفت: رمان «نارگل» با تلاش نارگل براي پيدا كردن پيكر همرزم شهيد مادرش و رساندن او به دست خانواده‌اش به اتمام مي‌رسد. گرچه اين رمان بر اساس تخيل نوشته شده، اما فعاليت زنان در روزهاي مقاومت خرمشهر واقعي‌اند. 

وي با اشاره به لزوم بيان هر چه بيشتر نقش زنان در جنگ در قالب كتاب افزود: نقش زنان در طول هشت سال دفاع‌مقدس، از مردان كمتر نبوده و اين حقيقت بايد در آثاري همچون «نارگل» مطرح شود. 

اين رمان در قطع رقعي و 248 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و بهاي 52 هزار ريال، توسط انتشارات هزاره‌ققنوس وارد بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط