دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱

پروفسورهاینریش دترینگ امروز دوشنبه 2 آوریل (14 اردیبهشت) جایزه هانس کریستین آندرسن را برای پژوهش بر آثار این نویسنده و شاعر دانمارکی دریافت می کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته دانشگاه گوتینگن «دترینگ» همچنین برای فعالیت های خود در عرصه ترجمه و نیز میانجیگری متعهدانه اش در مورد متن ها و نوشته های آندرسن تجلیل می شود. این پروفسور آلمانی از سال 1993 تحقیق در زمینه آثار هانس کریستین آندرسن را آغاز کرده است. 

جایزه هانس کریستین آندرسن هر سال از سوی کمیته این جایزه به یک هنرمند و یا دانشمند اهدا می شود که در راستای ترویج آثار آندرسن خدماتی را انجام داده اند. همچنین در این مراسم از کاترین لیلوئر نویسنده دانمارکی و نیز مرکز تاتر بیدگوشچ کشور لهستان قدردانی می شود. مراسم اهدای این جوایز در زادگاه آندرسن در شهر اودنس برپا می شود. 

پروفسور هاینریش دترینگ شاعر، مترجم و ادیب آلمانی متولد 1959 در نویمونستر است. او در رشته های زبان شناسی و علم ادبیات آلمانی، الهیات و فلسفه در دانشگاه های گوتینگن ، هایدلبرگ و اودنس تحصیل کرد و با کار بر روی زبان و ادبیات و فرهنگ کشورهای حوزه اسکاندیناوی فارغ التحصیل شد و در سال 1988 به درجه دکتری نایل آمد. از جمله دانشگاه هایی که وی به عنوان استاد در آن ها فعالیت داشته می توان دانشگاه آرهوس دانمارک، دانشگاه برگن نروژ، دانشگاه کالیفرنیا –ایروین ، دانشگاه واشینگتن – سنت لوییز و دانشگاه کریستین آلبرشت شهر کیل را نام برد. او از سال 2005 به عنوان پروفسور ادبیات نوین آلمانی در دانشگاه گوتینگن مشغول فعالیت است. 

وی که ازجمله برجسته ترین دانشمندان آلمانی در رشته ادبیات است تا کنون عضو آکادمی های زبان و ادبیات آلمان در دارمشتات، علوم در گوتینگن ، آکادمی علمی سلطنتی دانمارک و آکادمی علوم و ادبیات ماینس و جزو هیات داوران جوایز کلایست، توماس مان ، گئورگ بوشنر ، موریکه و هانس فالادا بوده است. او رییس انجمن تئودور اشتورم، آکادمی زبان و ادبیات آلمان و قایم مقام انجمن آلمانی توماس مان در لوبک است. دترینگ تا کنون چند جلد کتاب به رشته تحریر درآورده و چند جایزه را نیز نصیب خود کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها