دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

کلاودیا اشمیت وزیر فرهنگ اتریش اسامی برگزیدگان جایزه کتاب کودک و نوجوان سال 2012 این کشور را اعلام کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش ، «چای با عمو مصطفی» نوشته آندره آ کریمی و آنته فون بودکر – بوتنر، «دنیای رنگ های ویلی پوشنر» نوشته ویلی پوشنر ، «شیرها اینجا هستند» نوشته میشاییل اشتاواریک و رناته هابینگر و «کروکودیل» نوشته آلیس ولینگر کتاب هایی هستند که 5 داور این جایزه آن ها را به عنوان برندگان نهایی انتخاب کردند. 

مراسم اهدای این جایزه در تاریخ 9 مه (20 اردیبهشت) با حضور وزیر فرهنگ این کشور برگزار می شود و طی آن به هر یک از برندگان جایزه ای 6 هزار یورویی اهدا می شود. همچنین اسامی 10 عنوان کتاب قابل توجه دیگر نیز به عنوان کتاب های پیشنهادی در کلکسیون جایزه کتاب کودک و نوجوان 2012 اتریش ذکر می شود. 

جایزه کتاب کودک و نوجوان کشور اتریش یک جایزه ادبی است که از 56 سال پیش هر سال از سوی جمهوری اتریش به آثار ناشران اتریشی و یا آثار نویسندگان اتریشی که در انتشارات غیر اتریشی منتشر شده اند اهدا می شود. این جوایز در چند بخش کتاب های مصور، کودکان، نوجوانان و کتاب غیر داستانی اعطا می شود. برندگان جوایز امسال پس از بررسی 83 عنوان کتاب از 23 انتشاراتی توسط داوران برگزیده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها