جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹

«داریو فو» نویسنده و نمایشنامه نویس برجسته ایتالیایی فردا 24 مارس (پنجم فروردین) در نمایشگاهی که به مناسبت سالروز تولدش در میلان برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سایت آرت بلاگ، «داریو فو» امسال 85 سالگی اش را در میان نوشته ها و آثار هنری اش در حالی جشن می گیرد که بیش از 400 عکس در ابعاد بزرگ و نوشته های وی که نشان دهنده فعالیت های تئاتری وی هستند، در این نمایشگاه نشان داده می شوند و این هنرمند را هر چه بیشتر به جهان معرفی می کند.

«داریو فو» نمایشنامه نویس و هنرمند ایتالیایی که به هنرمندانی چون «میکل آنژ» «کاراواجو» و «لئوناردو» علاقه بسیار دارد و در کارهای هنری خویش همیشه از آن ها الهام گرفته است، درباره این نمایشگاه می گوید: از این هنرمندان آموختم که هر هنرمند، همیشه باید درباره زمانی که در آن زندگی می کند سخن بگوید، در غیر این صورت هنر بی فایده است. به همین دلیل هر کس از این نمایشگاه دیدن کند، آن چه را که در ایتالیا در حال حاضر روی می دهد، خواهد دید. این که به کجا می رویم و باید تلاش کنیم تا شرایط را درست کنیم و خود را تا جایی که ممکن است، نجات دهیم.

«داریو فو» از تاثیرگذارترین نویسندگان معاصر ایتالیاست که علاوه بر نویسندگی، به کارگردانی، طراحی صحنه و لباس، بازیگری و آهنگسازی نیز پرداخته است. وی در ۲۴مارس ۱۹۲۶ در دهکده سن جانو از توابع وارِزه در ایتالیا در خانواده‌ای با گرایش های ضدفاشیستی متولد شد.

در سال‌های ۷۸-۱۹۷۷ «فو» به یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان ایتالیا در عرصه بین‌المللی بدل شد و آثارش در پنجاه کشور جهان چاپ و به سی زبان ترجمه شدند. داریو فو در سال ۱۹۹۷میلادی موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد.

مترجم :مریم مجدی نسب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها