شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
«کتاب ماه کلیات» در ايستگاه صد و هفتاد و یکم

صد و هفتاد و یکمین شماره نشریه «کتاب ماه کلیات: اطلاعات، ارتباطات و دانش» ويژه اسفند ماه 1390 توسط خانه كتاب منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) در سخن نخست این ماهنامه، دکتر داریوش مطلبی به موضوع «کتابسازی، آفت نشر امروز» پرداخته است.

«كتابداري و اطلاع‌رساني در گفت وگويي با جون گارد مارشال» عنوان مطلبی است که در بخش گفت‌وگو با ترجمه حمید کشاورز منتشر شده است.

سید مهدی طاهری و محمدهادی یعقوب‌نژاد مطلبی را درباره «رویکردهای دانش‌مدار در تدوین اصطلاح‌نامه جامع علوم اسلامی» در بخش دیدگاه منتشر کرده‌اند.

در بخش نقد و بررسي كتاب‌هاي فارسي اين شماره از ماهنامه، مطالبي با عنوان‌هاي «ارزيابي نيازهاي اطلاعاتي: ابزارها، فنون و مفاهيم در عصر اينترنت» نوشته حمیدرضا جمالی مهموئی، «فرایند تحقیق و نگارش یک مقاله علمی» نوشته نرگس صراف تهرانی و ابراهيم افشار، «سازماندهی اطلاعات» نوشته شعله ارسطوپور، «درباره اینترنت» تاليف سيد ابراهيم عمراني، «معرفی کتابشناسی دین و رسانه» تاليف نیره خداداد شهری، «جامعه ارتباطی و فناوری اطلاعات» به قلم اميد قادري و «مشاهیر در کتابداری و اطلاع‌رسانی» تاليف پيمان جليل پور به چاپ رسيده است.

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان «شایسته ترجمه» دو مطلب با عناوین «مهارت‌های ارتباطی، ضرورتی مهم برای موفقیت در فعالیت‌های حرفه‌ای» تاليف یزدان منصوریان  و «هنر ایران در فرهنگ هنر» نوشته صالح طباطبایی منتشر شده است.

در بخش مقالات این شماره از نشریه مطالبي با عنوان «به کارگيري علم ارگونومي در محيط كتابخانه» نوشته رقيه رضايي آدرياني و احمد شعباني، «مديريت كاربردي پروژه كتابخانه ديجيتال: استفاده از روش تحليل پارتو براي تعيين اولويت‌هاي امور» نوشته اچ. فرانک کروونه با ترجمه اسماعيل جعفرپور، «بررسی پارادایمیک علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی» تاليف رسول زوارقي و «كتابخانه آموزشگاهي 2: دريچه‌اي به ادبيات كودك» تاليف اورانوس تاج‌الديني، علی سادات موسوی و محمد امیری منتشر شده است.

در بخش همايش‌هاي پيش رو، «معرفی همایش‌های بین‌المللی» نوشته شیما مرادی و رقیه قربانی بوساری آورده شده است.

در بخش گزارش تحقيقات، مطلبي با عنوان «پژوهش‌هاي دانشگاهي در حوزه علم كتابداري و اطلاع‌رساني» توسط حامد عليپور حافظي منتشر شده است.

در بخش گزارش اين نشريه گزارش‌هايي با عناوين كتابخانه تخت جمشيد: كتابخانه‌اي در عصر شكوه تمدن تاليف مرتضی محمدنیا و نگاهي به سرانه مطالعه در كشورهاي پیشرفته نوشته سيامك محبوب منتشر شده است.

كتاب ماه کلیات، ماهنامه‌اي است كه به سردبيري داريوش مطلبي و صاحب امتيازي خانه كتاب در 118 صفحه با بهاي 1200 تومان منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها