جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
حلقه منتقدان آمریکا برندگان 2012 را معرفی کرد

گروه داوری جوایز 6 گانه حلقه منتقدان کتاب ملی آمریکا که از جوایز معتبر ادبی آمریکا محسوب می شود، دیشب اسامی برندگان سال 2012 خود را اعلام کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از یو.اس.ای.تودی، این جوایز به داوری گروهی از منتقدان و نویسندگان، به برترین آثار منتشر شده در سال 2011 تعلق می گیرد. 

در بخش ادبیات داستانی ادیت پرلمن برای «دید دوچشمی: داستان های جدید و منتخب» منتخب گروه داوران بود. این مجموعه داستان که دربرگیرنده 34 داستان کوتاه به سبک چخوف است، در میان نامزدهای کتاب ملی آمریکا نیز جای داشت. به گفته داوران این کتاب برجسته موفقیتی در عرصه داستان نویسی است. 

در بخش ادبیات غیرداستانی مایا جاسونوف برای کتاب «تبعیدی های آزادی: چهره های صادق آمریکا در جهان انقلابی» این جایزه را دریافت کرد. گروه داوری این کتاب آکادمیک استاد دانشگاه هاروارد را کاری تازه، اصیل و درخشان در زمینه تاریخ خواند که به درک از دوره استعماری در زمان ورود امپراتوری بریتانیا به خاک آمریکا کمک می کند. 

جایزه بخش بیوگرافی نیز به جان لوئیس گدیس برای «جورج اف.کنان :یک زندگی آمریکایی» رسید. به گفته گروه داوری این کتاب ارایه زنده و قابل درک از یک شخصیت آمریکایی است که در همان حال سیاست های خارجی آمریکا در قرن بیستم را نیز ملموس می سازد. این کتاب امسال جوایز متعددی را کسب کرده است. 

جایزه بخش شعر نیز به لورا کاسیچکی برای «فضا، در زنجیرها» رسید؛ اثری از نظر شکلی، مبتکرانه که ترس ها و شادی های زندگی معمولی را به شکلی کاملا متفاوت بیان می کند. 

جایزه بخش زندگینامه خودنوشت را نیز میرا بارتوک برای کتاب «کاخ خاطره» از آن خود کرد. این کتاب درباره مبارزه نویسنده با بیماری مغزی مادرش و نیز تلاش او برای رهایی از آسیبی که خودش دیده و بازگشت به زندگی و در پیش گرفتن راه هنر است. 

جایزه بخش نقد نیز به جف دیور برای کتاب «شناختی دیگر از شرایط انسانی: مقاله ها و مرورهای منتخب» اهدا شد. او در این کتاب عشق خود به موضوع های مختلف لیگ تور دو فرانس را ارایه می کند. 

در بخش جانبی نیز کاترین شولتس جایزه نونا بالاکیان را برای ارایه نقدهای جالب در مطبوعات دریافت کرد و رابرتس بی.سیلورز نیز جایزه ایوان سنفورد را برای دستاوردهای یک عمر به خانه برد. 

جایزه حلقه منتقدان آمریکا متشکل از 501 سازمان غیردولتی، برای تجلیل از نوشته های فوق العاده و گرامیداشت مطالعه، نقد و ادبیات اهدا می شود. این جایزه از سال 1974 تاکنون هر سال با بررسی حدود 600 کتاب برترین آثار سال پیش را انتخاب و معرفی می کند. 

سال پیش در بخش داستان جنيفر اگان برای رمان «بازديد از جوخه دست و پا چلفتي‌ها»، در بخش غیرداستانی ايزابل ويلكرسون برای کتاب «گرماي خورشيد‌هاي ديگر: داستان حماسي مهاجرت بزرگ آمريكا»، در بخش بیوگرافی سارا بيكول برای کتاب «چگونه زندگي كنيم : زندگی در یک سوال؛ بیست تلاش برای پاسخ»، در بخش شعر «يكي با ديگران» اثر «سي.دي. رايت»، در بخش بیوگرافی خودنوشت دارین اشتراوس برای کتاب «نیمی از یک زندگی» و در بخش نقد کلیر کاوانا برای کتاب «شعر غنایی و سیاست های مدرن : روسیه، لهستان و غرب» به عنوان برندگان جايزه‌ حلقه منتقدان كتاب آمریکا انتخاب شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها