شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
بهمن دری: برپایی نمایشگاه‌های کتاب باید هربار بهتر از قبل باشد

بهمن دری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان گفت: برپایی نمایشگاه‌ها اقدامی راهبردی است که هر بار باید بنیادهای آن از لحاظ حضور ناشر و مخاطبان تقویت شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، هفتمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه یازدهم اسفند ساعت ۱۶ در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان افتتاح شد.

دری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان، استقبال شهروندان و مخاطبان را در نخستین روز برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان مطلوب دانست و افزود: این استقبال را باید به فال نیک گرفت و بدون شک طی روزهای آتی شاهد حضور بیشتر مردم خواهیم بود و این امر رسالت ما را بیشتر می‌کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که تازه‌های عرضه کتاب در این نمایشگاه‌ها به نسبت نمایشگاه‌های گذشته رشد داشته است، بیان كرد: برپایی این نمایشگاه از لحاظ غرفه‌بندی و تعداد ناشران حرکت روبه رشدی داشته است.

دری ادامه داد: رویکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای این است که نمایشگاه‌ها نسبت به دوره گذشته یک گام جلو‌تر در حرکت باشند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که برپایی نمایشگاه‌ها جز ایده‌‌آل‌های مورد نظر است، اضافه کرد: نمایشگاه‌ها به لحاظ کیفی و کمی یک گام نسبت به نمایشگاه‌های پیشین خودشان باید رشد داشته باشند تا به نقطه مطلوب و چشم‌انداز بلندمدت دست یابیم.

وی یکی از محورهای عدالت را برپایی نمایشگاه‌ها در استان‌ها بیان کرد و گفت: موضوع توزیع کتاب حلقه‌ای مهم و مفقوده است که تنها در برپایی این نمایشگاه‌ها شناخته می‌شود.

دری افزود: برپایی نمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها به ناشران این فرصت را می‌دهد تا کتاب‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند و همچنین مردم با سهولت کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ کتاب در سال آتی، اعلام کرد: بر اساس ارزیابی نمایشگاه‌های استان‌ها برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت موضوعی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

نشست انجمن ناشران استان اصفهان با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست انجمن ناشران استان اصفهان با معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در روز افتتاحیه و در محل هفتمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان برگزار شد.

بهمن دری در این نشست با اشاره به تشکیل انجمن ناشران گفت: تشکیل انجمن ناشران در پیگیری مسایل روند خوبی دارد.

وی افزود: لازم است برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین تمام اقشار جامعه تلاش شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: رویکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزایش کیفیت نمایشگاه‌های کتاب نسبت به سال‌های گذشته است.

بهمن دری در پایان گفت: برپایی نمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها به ناشران این فرصت را می‌دهد تا کتاب‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

هفتمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان با حضور ۶۰۰ ناشر از سراسر کشور تا ۱۷ بهمن ماه بر پا است.

علاقه‌مندان براي مراجعه به هفتمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان می‌توانند در ساعات ۱۰ تا ۲۰ به این نمایشگاه مراجعه كنند.

کتاب‌های ارایه شده در این نمایشگاه با ۴۰ درصد تخفیف در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها