یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۳
زلاتان ابراهيموويچ مربيگري را با نويسندگي قياس كرد

كتاب زندگي‌نامه «زلاتان ابراهيموويچ» مهاجم سي‌ساله تيم آ.ث.ميلان و كاپيتان تيم ملي سوئد سال گذشته در اروپا منتشر و به دليل انتقاداتي كه از مربيان و بازيكنان بارسلونا هنگام عضويت در بارسلونا در اين كتاب عنوان شده، با سر و صداي زيادي در محافل اروپايي مواجه شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از رويترز، اين بازيكن سوئدي كه با نوشتن زندگينامه اش پا به عرصه نويسندگي گذاشته است، بعد از ديدار تيم آ.ث. ميلان ـ يوونتوس در رقابت‌هاي جام قهرماني باشگاه‌هاي ايتاليا عملكرد «ماسيميليانو آلگري» مربي ايتاليايي برزيلي الاصل تيم خود را به حرفه نويسندگي تشبيه كرد.

«زلاتان ابراهيموويچ» با اشاره به مربيگري فوتبال و مقايسه آن با حرفه  نويسندگي گفت: كار مربيگري مانند حرفه يك نويسنده است كه در بسياري از مواقع با فراز و نشيب‌هاي زيادي روبرو ست.

«زلاتان ابراهيمووئيچ» همچنين با يادآوري عملكرد «ماسيميليانو آلگري» مربي تيم آ.ث.ميلان افزود: او مربي بزرگي است، همانطور كه در نخستين فصل حضورش در آ.ث.ميلان توانست با قهرماني در كالچيو به كارش خاتمه دهد، ولي كار يك مربي مانند حرفه يك نويسنده است كه بعضي اوقات مي‌بينيم در فصل‌هايي از كتاب نوشتن اش با افت روبه‌رو مي‌شود و من اين شرايط را در كار بسياري از نويسندگان بزرگ ديده‌ام و اين درست همان قسمت‌ از كار مربيان بزرگ است كه بعضاً با افت روبه‌رو مي‌شوند.
 
وي گفت:ما نبايد كار يك مربي را در مقطعي خاص بررسي كنيم و آن را به انتقاد بكشانيم، بلكه بايد دوران مربي‌گري او را بررسي كنيم، همان طور كه براي نقد يك كتاب فقط يك فصل از آن را در نظر نمي‌گيريم. 

«ابراهيمووئيچ» در پاسخ به مباحثي كه در كتابش مطرح كرده بود و به «گوارديولا»‌، «مسي»‌ و «ژاوي» گفته بود آنان مثل ناظم و شاگردان دبستاني اند، گفت: آن قسمت كتاب برمبناي يكسري واقعيت‌ها بود، ولي بعداً در انتخاب بهترين‌هاي جهان به عنوان كاپيتان تيم ملي سوئد، به «ليونل مسي» و «په‌په گوارديولا» رأي دادم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها