شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
سرای اهل قلم استان قزوین راه اندازی شد

سرای اهل قلم استان قزوین دیروز، 28 بهمن با حضور سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در خانه فرهنگ امیرکبیر قزوین به بهره برداری رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، سرای اهل قلم قزوین با هدف ارایه و نمایش آثار مولفان قزوینی با ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار راه اندازی شده است.

حسینی: جهان امروز تشنه فرهنگ و هنر ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم آغاز به‌کار سرای اهل قلم استان قزوین، جهان امروز را تشنه فرهنگ ایران اسلامی دانست و گفت: ملت ایران نشان داده‌اند که نگاه جهانیان به فرهنگ، هنر، انقلاب و اندیشمندان و مسوولان جمهوری اسلامی ایران است.

سید محمد حسینی افزود: شایسته است هنرمندان کشور علاوه بر داخل، در عرصه‌های جهانی نیز با به‌کارگیری ظرفیت و توان‌مندی‌های خود حضور پررنگ و جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون با وجود فضاهای مجازی و کتابخانه‌های دیجیتال، فرصت‌های جدیدی برای ما ایجاد شده است که باید از این فضا به عنوان فرصتی برای انتقال پیام انقلاب به سراسر دنیا استفاده کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: فرهنگ، هنر، شعر و ادب مقوله‌هایی نیستند که انسان به‌راحتی از آن‌ها جدا شود، زیرا این مقوله‌ها با وجود انسان‌ها عجین شده‌اند و تا آخرین لحظه عمر همراه بشر خواهد بود.

حسینی گفت: براساس اعلام جهانیان جمهوری اسلامی تنها کشوری است که در دنیا سربلند و سرافراز با قدرت و استواری مقابل نظام‌های سلطه گر و دیکتاتور ایستاده است.

عضو کابینه دولت دهم با تاکید براین‌که نگاه و انتظار کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی ایران بیش از یک کشور عادی است، افزود: باید فرهنگ اصیل و غنی به همراه هنر ایرانیان برای جهانیان تبیین شود.

حسینی ادامه داد: رسالت مهم هنرمندان و نویسندگان و اهالی قلم این است که باید این نعمت خدادادی را در به نحو شایسته‌ای در جهت ارایه به جامعه استفاده کنند.

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بابیان این‌که خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به خواندن و نوشتن ترغیب می‌کند، تاکید کرد: رسالت هنرمندان و نویسندگان با توجه به آیات این کتاب آسمانی بیش از گذشته است.

حسینی در ادامه، کتاب و کتابخوانی را لازمه رشد و پیشرفت هر جامعه‌ای دانست و گفت: کتاب متعلق به قشر و طبقه خاصی نیست؛ همه آحاد جامعه به کتاب خواندن نیاز دارند. 

حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد؛ سرای اهل قلم استان قزوین مکان مناسبی برای تقویت ادبیات داستانی، اندیشه، ادب و هنر ایرانی و اسلامی باشد.

با راه اندازی سرای اهل قلم، گنجینه آثار مکتوب مولفان و نویسندگان به شکل مناسب گردآوری و از آن‌ها نگهداری می‌شود.

ایجاد محلی برای نشست‌های ادبی، برپایی جلسات نقد کتاب، برگزاری محافل ادبی، شب‌های شعر و جمع‌آوری گنجینه‌ای از آثار مکتوب و تالیفات مولفان قزوینی از اهداف ایجاد سرای اهل قلم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها