شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵

ایالت هسن آلمان در نظر دارد طی 20 ماه آینده با برگزاری 200 برنامه یاد و خاطره گئورگ بوشنر نویسنده بزرگ قرن 19 کشور آلمان را گرامی دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این برنامه دو سالانه از فردا یکشنبه 19 فوریه (30 بهمن) همزمان با صد و هفتاد و پنجمین سالروز درگذشت این شاعر و نویسنده برجسته با برگزاری نمایشگاهی در شهر دارمشتات با موضوع زندگی گئورگ بوشنر آغاز می شود.
 
پایان کار برنامه های این دو سالانه مقارن است با دویستمین سال تولد بوشنرکه طی آن در تاریخ 12 اکتبر 2013 (21 مهر 1392) نمایشگاهی با عنوان «جهان بوشنر» در شهر دارمشتات افتتاح خواهد شد. 

علاوه بر شهر دارمشتات در شهرهای دیگری از این ایالت نیز برنامه های گوناگونی همچون اجرای تئاتر، کتابخوانی و گردش ادبی برپا خواهد شد. در سال 2013 هم در شهر گیسن محل تحصیل بوشنر، در کنار برپایی کنگره تئاتر هسن، یک فستیوال تئاتر برگزار خواهد شد که به طور تمام و کمال به بوشنر خواهد پرداخت. 

گئورگ بوشنر در 17 اکتبر 1813 در شهر «گودلا» در جنوب ایالت هسن زاده شد و 19 فوریه 1837 در شهر زوریخ در تبعید چشم از جهان فروبست. او نویسنده، پزشک، طبیعت پژوه و یک انقلابی بود.

از سال 1923 به منظور زنده نگه داشتن یاد این چهره ادبی جایزه ای به نام وی راه اندازی شده که این جایزه معتبرترین جایزه ادبی کشور آلمان به شمار می رود. سال گذشته فریدریش کریستین دلیوس موفق شد این جایزه را نصیب خود کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها