سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
برزگر: جشنواره در دو بخش رقابتی برگزار شود

امیر برزگر، شاعر خراسانی، پیشنهاد برگزاری جشنواره شعر فجر را در دو بخش رقابتی مطرح کرد، تا آثار شاعران جوان و پیشکسوت در بخش‌های مستقل ارزیابی و برگزیدگان معرفی شوند.-

برزگر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: ضرورت برگزاری جشنواره شعر فجر در کنار دیگر جشنواره‌های هنری و فرهنگی فجر مانند فیلم یا تئاتر کاملا روشن است.

وی ادامه داد: برپایی چنین جشنواره‌ای سبب می‌شود شاعران فعالتر شوند و از سوی دیگر شاعران جوان و پیشکسوت با یکدیگر تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر با افکار و اشعار یکدیگر آشنا می‌شوند و همچنین به دلیل بین‌المللی بودن جشنواره، انعکاس خارجی نیز خواهد داشت.

این شاعر به حضورش در دوره گذشته اشاره کرد و افزود: در دوره گذشته جشنواره حضور داشته‌ام، همچنین طی پنج دوره برگزاری جشنوراه کم ‌و بیش در جریان روند برگزاری آن بوده‌ام، از سوی دیگر دبیری جشنواره شعر رضوی نیز برعهده من بوده است و براین اساس در جریان جشنواره‌ها و کنگره‌های شعری قرار دارم.

وی توضیح داد: معتقدم چنین جشنواره‌هایی، که به صورت رقابتی هستند، باید در دو بخش رقابتی مستقل برگزار شوند. بهتر است یک بخش به شاعران جوان و یک بخش نیز به شاعران پیشکسوت اختصاص یابد.

برزگر در پایان یادآور شد: شایسته نیست آثار شاعران پیشکسوت در یک مسابقه با آثار شاعران جوان مقایسه شود، بنابراین به‌طور طبیعی پیشکسوتان عرصه شعر در جشنواره‌های رقابتی حاضر نمی‌شوند. برهمین اساس می‌توان جشنواره را در دو بخش برگزار کرد، یا در خلال جشنواره تنها از پیشکسوتان تجلیل شود.

ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر از دوشنبه (۱۷ بهمن) در کرمانشاه کار خود را آغاز کرد. آیین اختتامیه این جشنواره اول اسفند در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها