شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱
بررسي «ادبيات انقلاب، ادبيات كودك» در سرای اهل قلم

سراي اهل قلم خانه كتاب، همزمان با دهه‌ فجر، نشست «ادبيات انقلاب، ادبيات كودك» را با حضور نويسندگان حوزه‌ كودك و نوجوان برگزار مي‌كند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در نشست «ادبيات انقلاب، ادبيات كودك» كه به مناسبت  سي‌وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود، مصطفي خرامان، شهرام شفيعي، علي‌اصغر عزتي‌پاك و علي‌الله سليمي حضور مي‌يابند.

كارشناسان، در اين نشست درباره داستان‌هاي انقلاب و ادبيات انقلاب و چگونگي بيان مباحث و مسايل آن برهه از تاريخ ايران در ادبيات كودك و نوجوان به بحث و گفت‌وگو مي‌نشينند.

مصطفي خرامان متولد سال 1334 در تهران است. وي تا كنون حدود 40 كتاب براي كودكان و نوجوانان نوشته است. «بچه‌هاي كلاس آخر»، «روز تولد»، «حادثه چهارم»، «فصل زرد»، «فرشته‌ها از كجا مي‌آيند؟» و «مزه زندگي»، برخي از آثاري هستند كه تاكنون از وي به چاپ رسيده‌اند. 

شهرام شفيعي، نويسنده و سردبير مجله‌ رشد دانش‌آموز، متولد سال 1349 در تهران است. او تاكنون از 20 جشنواره ادبي جایزه دریافت كرده و كتاب خروس سبز، درخت گلابی از او برگزیده‌ اصلی كتاب دفاع مقدس شده است.

علي‌اصغر عزتي‌پاك متولد 1353 است و رمان «باغ كيانوش» وي براي نوجوانان به گونه‌اي در زمان جنگ مي‌گذرد. او كتاب ديگري با عنوان «زود برمی‌گردیم» را برای نوجوانان نوشته است.

علي‌الله سليمي متولد6 فروردين ماه سال 1347 در روستاي «توپ قره» از توابع شهرستان خدابنده، در استان زنجان است. وي از سال 84 تا كنون كتاب‌هاي بسياري نوشته و داور و كارشناس چندين جايزه ادبي بوده است.

نشست «ادبيات انقلاب، ادبيات كودك» از ساعت 16 و 30 تا 18 و 30 دقيقه روز دوشنبه 17 بهمن‌ماه در سراي اهل قلم واقع در خيابان انقلاب اسلامي، خيابان برادران مظفر جنوبي خيابان خواجه‌نصير شماره 2 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها