شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

مرکز بودنبروک هاوس شهر لوبک به مناسبت 100 سالگی رمان «مرگ در ونیز» از آثار مشهور توماس مان نویسنده آلمانی برنده نوبل 1929 یک نمایشگاه بر پا کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این نمایشگاه که «لذت تباهی - 100 سالگی مرگ در ونیز توماس مان» نام دارد از دیروز(جمعه) 3 فوریه (13 بهمن) افتتاح شده و تا 28 مه (7 خرداد 91) ادامه دارد. در این نمایشگاه ماجراهای پشت پرده و ماجرای پیدایش این اثر بررسی می شود. 

توماس مان در حقیقت می خواست داستانی را در مورد عشق گوته سالخورده نسبت به یک دختر بسیار جوان به رشته تحریر درآورد، اما یک سفر به ایتالیا و ونیز در سال 1911 برنامه او را تغییر داد. چنان که توماس مان خود در این مورد گفته، در میان اوضاع و احوال و تاثیرات عجیب و غریبی که در مدت یک سال بر او واقع شد، رمان «مرگ در ونیز» به رشته تحریردرآمد. 

این اثر که حتی تا امروز نیز یکی از محبوبترین آثار ادبی این نویسنده بلندآوازه محسوب می شود ، در سال 1911 در نشریه «دی نویه روندشاو» منتشر شد و در سال 1912 برای نخستین بار توسط انتشارات «هیپریون» مونیخ در قالب کتاب به بازار آمد.

«مرگ در ونیز» داستان نویسنده ای شهیر به نام «گوستاو فون آشنباخ» است که به عنوان یک گردشگر از شهر مونیخ به شهر ونیز که زندگی ساکنان آن وابسته به گردشگری است سفر می کند و دلباخته دختر جوان و زیبایی می شود اما در این برهه زمانی بیماری وبا در این شهر شیوع پیدا کرده و بیشتر گردشگران این شهر را ترک می کنند و ...

«توماس مان» 6 ژوئن 1875 درلوبک متولد شد و 12 آگوست 1955 در زوریخ درگذشت. او از داستانسرایان مشهور زبان آلمانی در قرن 20 بود که برای نخستین رمانش با نام «بودنبروک‌ها» در سال 1929 موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی شد. «مرگ در ونیز»، «کوه جادو» و «اعترافات فلیکس کرول» از جمله آثار ادبی ارزشمندی هستند که از این نویسنده بزرگ برجا مانده اند. «مرگ در ونیز» را می توان از بسیاری جهات زندگینامه توماس مان دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها