چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸
دری: جلسات مشترک با اتحادیه‌های چاپ استمرار يابند

نشست سران اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی حوزه چاپ با حضور بهمن دری معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد و یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ این وزارتخانه دیروز، 11 بهمن در سرای اهل قلم برگزار شد؛ در این نشست دری گفت: چنین همایش‌‌هایی باعت بازشدن و در نهایت حل شدن مشکلات صنعت چاپ می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دری پس از شنیدن نظرات برخی از روسا و نمایندگان چاپخانه‌داران سراسر کشور گفت: اگر می‌خواهیم به نقطه مطلوب برسیم باید نقاط ضعف را بشناسیم و چنین جلساتی باید به صورت مداوم برگزار شوند تا مشکلات همواره گفته و به آن پرداخته شوند.

وی ادامه داد: بسیاری از مسایل و مشکلات مطرح شده قابل حل اند، اما بسیاری دیگر تابع متغیرهایی ‌چون زمانند و نیاز به گذشت زمان دارند تا از سر راه برداشته شوند و البته صرف گفتن مشکلات به معنای حل آنها نیست و این ابراز مسایل شاید تا 30 درصد مساله باشد.

معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد با اشاره به تفصیل بیان مشکلات از سوی حاضران در نشست، افزود: صنعت چاپ یک صنعت فرهنگی است و بسیار مهم است و نکته حایز اهمیت دیگر این است که معاونت امور فرهنگی ارشاد به این صنعت بسیار اهمیت می‌دهد. 

دری در ادامه گفت: صنعت چاپ امروزه نیازمند تکنولوژی‌های نوینی چون صنعت گرافیک است و البته قبول دارم که این جنبه‌ها جای کار بیشتر دارند، اما پیشرفت‌ها امیدوارکننده اتد.

وی افزود: دیگر به بخش‌های دولتی مجوزی برای چاپخانه داده نمی‌شود و از این بابت به بخش خصوصی مجال بیشتری داده شده است و این بخش باید تلاش بیشتری برای اعتلای این صنعت داشته باشد.

پیش از سخنان دری، کیوان انصاری‌فرد، نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان اصفهان، جهانگیر رضایی، رییس اتحادیه چاپ‌خانه‌داران استان قم، ناصر فلکیان، عضو اتحادیه چاپخانه‌داران استان هرمزگان، غلامرضا شجاع، رییس تعاونی لیتوگرافان تهران، کامبیز خالقی‌زاده مدرس دانشگاه‌ و سهام‌دار چاپ‌خانه‌هایی در شانگهای چین و دبی امارات، احمدرضا مظاهری، رییس تعاونی چاپ‌خانه‌داران تهران، احمد ابوالحسنی، رییس اتحادیه لیتوگرافان تهران و یوسف افراش سرپرست دفتر امور چاپ وزارت ارشاد به بیان مشکلات و موضوعاتی درباره صنعت چاپ پرداختند.

در میان این سخنان، مسایلی مثل، نبود مدیرکل یا هیات مدیره در برخی استان‌ها که باعث بي ثباتي فعالیت‌های صنعت چاپ در آن استان‌هاست، مطرح شد؛ هم‌چنین از بخش‌های دولتی انتقاد شد که به بیت‌المال و بخش خصوصی ضرر می‌رسانند. در بخش دیگری، مساله بودجه‌ای مطرح شد که از جانب رییس جمهور در سفرهای استانی تخصیص داده شده و هنوز پرداخت نشده است .

مسایلی چون کارگاه‌های آموزشی، کندی پیشرفت علم گرافیک در صنعت چاپ و  بهره‌مند نبودن از بسته‌های حمایتی نیز ازسوی حاضران در این نشست مطرح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها