جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴

نمایشگاه کتاب لایپزیک در سال 2012 از تاریخ 15 تا 18 مارس (25 تا 28 اسفند) با تمرکز بر ادبیات سه کشور لهستان ، اوکراین و بلاروس برگزار می شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان ، تمرکز بر ادبیات این سه کشور در قالب برنامه «ترانزیت» انجام می شود و «مارتین پولاک» نویسنده و مترجم اتریشی که در سال 2011 برنده جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک برای درک اروپایی شد نیز به عنوان مسوول این برنامه برگزیده شده است. 

از جمله میهمانان امسال این نمایشگاه می توان به «آندره استاسیک» از موفق ترین نویسندگان لهستان، «سوتلانا الکسی یویچ» نویسنده اهل بلاروس و «یوری اندروکویچ» نویسنده، مترجم و شاعر اوکراینی و برنده جایزه درک اروپایی سال 2006 اشاره کرد. 

به گفته «مارتین پولاک» نویسندگان، مترجمان و دیگر واسطه های ادبی از سه کشور لهستان، اوکراین و بلاروس بسیار خوب با یکدیگر ارتباط برقرار و  در پروژه های مختلف فعالیت می کنند. قرار است به دلیل وجود شرایط بسیار متفاوت سیاسی و اقتصادی بازار کتاب و ادبیات در لهستان که عضو اتحادیه اروپاست و دو کشور اوکراین و بلاروس که با فروپاشی شوروی به کشور بدل شدند، شبکه ارتباط بین نویسندگان آن ها با برنامه «ترانزیت» تثبیت شود. 

برنامه های نمایشگاه کتاب لایپزیک به منزله فضایی است که همکاری دایمی نویسندگان ، ناشران و مترجمان این سه کشور را در شبکه فعالیت های ادبی آلمانی زبان فراهم می کند. از جمله موضوع های پروژه امسال این نمایشگاه می توان به روابط ویژه بین این سه کشور و مناسبات آن ها با آلمان و نیز مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا که در آینده ای نزدیک در دو کشور لهستان و اوکراین برگزار می شود اشاره کرد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها