پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
تجليل از محمدرضا يوسفی در جشن 14 سالگی انجمن نويسندگان

جشن 14 سالگي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان عصر امروز 6 بهمن با حضور اعضاي اين انجمن برگزار مي‌شود و در اين مراسم از محمدرضا يوسفي به عنوان نويسنده‌ پيشكسوت حوزه‌ كودك و نوجوان تجليل مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) انجمن نويسندگان كودك و نوجوان 26 آذرماه سال 1377 با گروهي مركب از 9 نويسنده‌ حوزه‌ كودك و نوجوان و عضويت 148 داستان‌نويس، شاعر، مترجم و پژوهشگر حوزه‌ كتاب، ادبيات و فرهنگ كودك و نوجوان تاسيس شد. طي يك دهه، تعداد اعضاي انجمن به مرز 400 نفر رسيد.

يكي از فعاليت‌هاي اصلي انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، برگزاري 
مجمع عمومي است كه به‌طور عادي هر سال يك‌بار برگزار مي‌شود. هيات‌مديره‌ انجمن هر دو سال يك‌بار و بازرسان انجمن هر سال يك‌بار از ميان نويسندگان كودك و نوجوان با رأي اعضا در مجمع عمومي انتخاب مي‌شوند. هيات‌مديره متشكل از هفت عضو اصلي و سه عضو جايگزين و هيات بازرسان متشكل از سه عضو اصلي و دو عضو جايگزين است.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان طي بيش از يك دهه، با مشاركت داوطلبانه‌ اعضا، حركت در چارچوب اساس‌نامه و پايبندي به آيين‌نامه‌هاي داخلي، به تشكيلات خود سامان بخشيده و فعاليت‌هاي گوناگوني را براي رسيدن به هدف‌هاي تعريف‌شده‌اش انجام داده است.

انجمن نويسندگان كودك و نوجوان از شش
كميته‌ پژوهشي، آموزشي، حقوقي، روابط‌عمومي، انتشارات و رفاهي تشكليل شده است. همچنين انجمن چهار كارگروه دارد؛ كارگروه داستان، شعر، نمايش‌‌نامه و فيلم‌نامه، فانتزي و علمي تخيلي كه هر يك از اين كارگروه‌ها برنامه‌هايي را براي علاقه‌مندان و نوجوانان دارند كه به طور معمول اين برنامه‌ها در انجمن برگزار مي‌شود و حضور در آن براي عموم آزاد است.

هرسال مراسمي در سالروز تاسيس اين انجمن
(26 آذرماه) برگزار مي‌شود كه امسال به دليل مقارن شدن با ماه‌هاي محرم و صفر، اين مراسم به ششم بهمن‌ماه موكول شد.

محمود برآبادي، دبير انجمن نويسندگان كودك و نوجوان درباره‌ برگزاري اين مراسم به خبرنگار ما گفت: امروز ضمن برپايي مراسم سالروز تاسيس انجمن نويسندگان كودك و نوجوان، مراسم نكوداشتي براي محمدرضا يوسفي برگزار مي‌شود و چند تن از نويسندگان حوزه‌ كودك و نوجوان نظير عباس جهانگيريان، محمدرضا شمس، اسفنديار رشيدي و محسن هجري درباره‌ي ويژگي آثار وي سخنراني مي‌كنند. 

وي افزود: ويژه‌نامه‌اي درباره‌ محمدرضا يوسفي منتشر شده است كه در آن مطالبي نظير يادداشت‌هاي نويسندگان، نقد كتاب‌ها، خاطرات و كتاب‌شناسي اين نويسنده آمده است. اين ويژه‌نامه توسط معصومه انصاريان گردآوري شده و اعظم مهدوي طراحي آن را بر عهده داشته است.

دبير انجمن نويسندگان كودك و نوجوان با بيان اين‌كه در بخش ديگري از اين مراسم سه داستان از ميان داستان‌هاي اعضاي انجمن به عنوان داستان برگزيده انتخاب مي‌شوند گفت: اين داستان‌ها از ميان داستان‌هايي انتخاب مي‌شود كه در نشست‌هاي كارگروه داستان اين انجمن خوانده شده‌اند و سه داور ـ «طاهره ايبد»، «مجيد راستي» و «محمدرضا شمس» ـ آن‌ها را برگزيده‌اند.

مراسم سالروز تاسيس انجمن نويسندگان كودك و نوجوان از ساعت 17 تا 19 امروز پنج‌شنبه ششم بهمن‌ماه در محل انجمن نويسندگان به نشاني خيابان سميه، نرسيده به خيابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاك 2 برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها