یکشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳

جایزه کتاب کودک و نوجوان «لوکس» در نخستین ماه از سال 2012 میلادی به کتاب «اگر من آن جا بودم ، آنوقت چه طوری به نظر می رسید؟» به قلم «اسکار برنیفیر» نویسنده فرانسوی رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، این کتاب فلسفی را که برای مخاطبان جوان به رشته تحریر درآمده، انتشارات گابریل در سال 2011 منتشر کرده و تصویرگری آن را «ژاک دسپرس» انجام داده است.
 
این فرانسوی که نویسنده کتاب های غیرداستانی است، در این کتاب از همان آغاز با گفته آرامش بخش «تو اینجایی» به مساله اصلی کتاب پاسخ می دهد.
 
در بیانیه هیات داوران آمده است : ماجراجویی فلسفی گونه این کتاب که داوران آن را به عنوان یک پرش فکری فرح بخش تصدیق کرده اند، با تصویرگری «ژاک دسپرس» که شخصیت هایش به بیگانگان شباهت دارند و با چشمانی حیرت زده به جهان می نگرند، توأم است. 

«کارستن بیندر» از اعضای هیات داوران گفت : نویسنده موفق شده تا یافته های مهم فلسفی را به طور ضمنی روایت کند. این کتاب به نوعی محل وقوع سوال است. این مساله که در این کتاب برای هر سوالی جوابی یافت می شود سرگرم کننده است و به شکلی بسیار بهتر هر پاسخی به سوال بعدی مرتبط می شود. « اگر من آن جا بودم ، آنوقت چه طوری به نظر می رسید؟» کتابی در مورد اشتیاق تفکر است که می تواند موجب تغییرخط مشی به شکلی آرام در ذهن های اطراف ما شود. 

جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان «لوکس» هر ماه از سوی نشریه «سایت» و رادیو برمن اهدا می شود. از میان 12 کتابی که به این ترتیب ظرف یک سال برگزیده می شوند، در ماه نوامبر یک کتاب به عنوان برنده جایزه سالیانه «لوکس» معرفی می شود. داوران این جایزه کارستن بیندر ، بریگیت دانکرت ، هلموت ال کوردی و سوزانه گاشکه هستند. 

کتاب «اگر من آن جا بودم ، آنوقت چه طوری به نظر می رسید؟» در تاریخ 19 ژانویه (29 دی) در رادیو برمن معرفی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها