سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
جايزه  «تي. اس. اليوت» به خالق«استخوان گربه سياه» رسيد

«جان برنسايد» شاعر اسکاتلندی به عنوان برنده جايزه معتبر شعر «تي. اس. اليوت» 2011 انتخاب شد.-

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران (ايبنا) به نقل از بوک ترید، «جان برنسايد» كه جایزه معتبر «فوروارد» 2011 را با مجموعه شعر «استخوان گربه سياه» كسب كرده بود، جايزه شعر «تي. اس. اليوت» 2011 را نيز با همين كتاب به خانه برد. 

گروه داورای جايزه «تي. اس. اليوت» مجموعه شعر برنسايد را کتابی با زیبایی مسحوركننده، عشقی پرقدرت، خاطرات كودكي، آرزوهاي انسان‌ها و تنهايي خواند. 

این در حالی است که برنساید رقباي پرقدرتی چون «كارول آن دافي» ملك‌الشعراي بریتانیا را که برای مجموعه شعرش با عنوان «زنبورها» به فهرست های مختلف راه یافته است، پشت سر گذاشت. «ديويد هارسنت» و «شين اوبراين» نیز از دیگر رقبای این شاعر اسکاتلندی در فهرست 8 نفره این رقابت نفس گیر بودند.  

برنسايد شاعري انگليسي با 12 كتاب شعر در سال 2000 نیز جایزه شعر وایت برد را از آن خود کرده بود. 

در حالی جايزه‌ «تي. اس. اليوت» به ارزش 15 هزار پوند(معادل 23 هزار دلار) به این شاعر تعلق می گیرد که رقبای او در فهرست نهایی نیز هر یک هزار پوند دریافت می کنند.

اين جايزه براي بزرگداشت توماس اليوت شاعر، نمايشنامه‌نويس و منتقد ادبي آمریکایی- بریتانیایی اهدا می شود. الیوت در سال 1948 جایزه نوبل ادبيات را دریافت کرده بود.

این جایزه امسال برای برگزاری با مشکلات مالی روبه رو بود و مجبور شد تا حامی مالی جدیدی برای سه سال آینده پیدا کند. 

از برندگان سال‌هاي گذشته‌ اين جايزه‌ كه در سال 1993 ميلادي توسط انجمن كتاب شعر انگليس و در چهلمین سال شکل گیری این انجمن راه‌اندازي شده، مي‌توان به «دان پترسون»، «تد هيوز»، «شون اوبراين» و «شيموس هني» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها