دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
اثر جديدی از استفین كينگ در راه بازار كتاب ايران است

رمان «كوجو» نوشته استفین كینگ به زودی با ترجمه مریم ملكوتی از سوی نشر قطره منتشر می‌شود. نويسنده اين كتاب در مصاحبه‌هايش گفته كه زمان نوشتن اين رمان را به ياد ندارد و خودش نيز از خواندن آن لذت برده است!-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، رمان «كوجو» نخستین بار در سال 1981 میلادی منتشر شد و یک سال بعد توانست برنده جایزه داستان‌های فانتزی بریتانیایی شود. در پی این موفقیت بود كه در سال 1983 با اقتباس از این رمان فیلمی نیز ساخته شد.

داستان این رمان بر پایه ماجراهای خانواده‌ای به نام «ترنتون» شكل گرفته است و وقایع داستان در شهری به نام كاسل راک به وقوع می‌پیوندند. این نویسنده كه بارها در مصاحبه‌‌هایش گفته مراحل نوشتن این رمان را به یاد نمی‌آورد. علاوه بر ماجراهای هیجان‌انگیزی كه تعریف می‌كند، به نوعی مردم شهر و روستا را با هم مقایسه كرده و تصویری از شرایط فرهنگی دوران نگارش كتاب را به مخاطب نشان می‌دهد.

كوجو نام سگی است كه در بسیاری از آثار دیگر كینگ هم حضور می‌یابد،‌ به خصوص داستان‌هایی كه در كاسل راك روی می‌دهند؛ شهری كه در اغلب آثار كینگ نماد نفرت و ناامیدی است. 

«مردی با كت و شلوار مشكی»، «رهایی از شاوشنک»، «بلیز»، «هفت تیركش»، «تلفن همراه»، «شكارچی رویا»، «راز»، «مسیر سبز» و «هر آن‌چه دوست داری از دست خواهی داد» از جمله آثاری هستند كه تاكنون از این نویسنده آمریكایی ترجمه و روانه بازار كتاب ایران شده است.

استفین كینگ، نویسنده‌ای آمریكایی است كه در سال 1947 میلادی به دنیا آمد و آثارش جز پرفروش‌ترین كتاب‌ها در كشورش به شمار می‌رود. او تا سال 2011 نزدیک به 50 رمان منتشر كرده و آخرین اثرش با نام «11/22/63» مدت‌ها است در صدر جدول پرفروش‌ترین آثار قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها