شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۵
روايتي از سقوط حكومت 420 ساله‌ ساسانيان

وحيد عليرضايي از انتشار كتاب «سقوط ساسانيان» خبر داد و گفت: اين كتاب جلد دوم كتابي با نام «شكوه ساسانيان» است كه روايتي تاريخي از چهارصد و بيست سال حكومت ساسانيان را به تصوير مي‌كشد.-

عليرضايي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: پس از انتشار كتاب «شكوه ساسانيان» كه روايتي داستان‌گونه داشت و سرگذشت پر فراز و نشيب دودمان ساساني را در قالب داستان تشريح مي‌كرد، كتاب «سقوط ساسانيان» نيز به همان شكل خواننده را با تاريخ آن روزگار ايران و سقوط ساسانيان آشنا مي‌كند.

وي افزود: اين كتاب از حكومت شيرويه آغاز مي‌شود و تا زمان فتح ايران به دست اعراب و ورود اسلام به سرزمين ايران ادامه مي‌يابد و علت‌هاي فروپاشي امپراتوري ساسانيان نيز در قالب داستان روايت مي‌شود.

عليرضايي اظهار كرد: كوشش كرده‌ام كه در قالب داستان به همان شكلي كه در كتاب پيشين هم رعايت كرده‌‌ام به متن‌هاي تاريخي وفادار باشم و تنها شخصيت‌هاي داستاني را پرورش داده و به شكل رمان بنويسم بدون اين كه خيال‌پردازي كنم و يا متني را ناروا به آن بيفزايم.

وي افزود: در كتاب شكوه ساسانيان، اردشير يكم (اردشير بابکان)، شاپور، هرمز، نرسي، هرمز دوم، آذرنرسي، بهرام، بلاش، قباد، جاماسب، خسرو يکم (خسرو انوشيروان) و خسرو دوم (خسرو پرويز) در قالب روايت‌هاي داستان‌گونه مطرح شده‌اند. 

عليرضايي در ادامه سخنانش به شخصيت‌هاي كتاب سقوط ساسانيان  اشاره كرد و گفت: قباد دوم (شيرويه)، اردشير سوم، خسرو سوم، جوانشير، پوراندخت، گشتاسب، آزرميدخت، هرمز پنجم و يزدگرد سوم در اين كتاب در قالب داستان نوشته شده‌اند.

اين كتاب نيز همانند «شكوه ساسانيان» به كوشش نشر ترفند منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها