دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
«داستان‌های لس‌آنجلس» در ايران خوانده می‌شود

«داستان‌های لس‌آنجلس» به كوشش جان میلر و با ترجمه ن.خواجه نوری از سوی نشر نشانه منتشر شد. در اين مجموعه، داستان‌هایی به قلم نويسندگان مختلف گنجانده شده كه هر كدام از آنان زندگی در لس‌آنجلس را از زاويه ديد خود روايت كرده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، در این مجموعه داستان‌هایی از نویسندگانی چون «اسكات فیتس جرالد»، «سم شپرد»، «ریموند چندلر»، «چارلز بوكوفسكی» و «هنری میلر» آمده است. این نویسندگان در داستان‌های خود به لس‌آنجلس و ساكنین این شهر می‌پردازند و وقايع داستان‌هایشان بین سال‌های 1800تا 1980 میلادی اتفاق می‌افتد.

در «داستان‌های لس‌آنجلس» از داستان‌های كوتاه تا آثاری در بررسی فیلمنامه‌نویسی و معرفی شخصیت‌های سینمایی آورده شده است و ضمیمه‌ای هم در بخش‌هاي پاياني كتاب با عنوان «نيم‌نگاهی به تاريخ و رويای آمريكایی»آمده كه به تاریخ آمریكا از بدو شكل‌گیری‌اش تاكنون می‌پردازد؛ بخشی كه چشم‌اندازی متفاوت از این كشور را به مخاطب ارايه می‌دهد.

در ابتدای هر داستان از این كتاب، مختصری از زندگینامه نویسنده آن نیز آورده شده كه ذهنيتي كلی درباره صاحب اثر به مخاطب می‌دهد. حتی در بخش‌هایی نقدهایی هم درباره اثر آورده شده نشانگر بخشي از بازتاب اثر در بين منتقدان و مخاطبانش  است. 

از سویی داستان‌های این كتاب بخش‌های ناگفته‌اي از زندگی آمریكایی را به تصویر می‌كشند و پشت پرده‌هایی از ماجراهای هالیوود را برای مخاطب روشن می‌كنند. 

مترجم این كتاب نیز در پیش‌گفتارش از تجربیات زندگی خود در لس‌آنجلس نوشته و ویژگی‌های این شهر را اين‌گونه توضيح داده است: 
«این شهر در شهر، كه هر شهر یا محله، جایگاه یكی از اقوام روی زمین است، انگار به هیچ كجای دنیا، حتی به دیروز خودش هم شبیه نیست. بخش‌هایی از این شهر با آدم‌هایش با سرعتی باورنكردنی در حال تغییر است. در واقع آدم‌ها موضوع اصلی تغییر هستند و ظاهرا هیچ راه دیگری هم وجود ندارد.»

مجموعه داستان «داستان‌های لس‌آنجلس» به كوشش جان میلر و با ترجمه ن.خواجه نوری در 273 صفحه و به بهای 6800 تومان از سوی نشر نشانه روانه بازار كتاب ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها