چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
پايان دي‌، آخرين مهلت ثبت‌نام در طرح ملي «حفظ قرآن كريم»

كارشناس قرآن وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازي سامانه ثبت‌نام در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» در پايگاه الكترونيكي مدرسه مجازي قرآن به نشاني www.quran.medu.ir خبر داد و گفت: دانش‌آموزان تا پايان دي ماه مهلت دارند براي شركت در اين طرح ملي ثبت‌نام كنند.-

احمد شاه‌علي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: علاقه‌مندان براي ثبت‌نام در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» بعد از مراجعه به نشاني الكترونيكي مذكور، با وارد کردن کد ملی، مي‌توانند سایر مشخصاتشان را مشاهده كنند. نمایش اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان به معنی ثبت‌نام آن‌ها نیست، بلكه باید با کلیک روی دکمه ثبت‌نام، علامت تاییدیه را از سیستم دریافت كنند.

وي ادامه داد: تاكنون حدود 450 هزار نفر از سراسر كشور براي شركت در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» ثبت‌نام كرده‌اند. اين آمار لحظه به لحظه در حال تغيير و افزايش است.

كارشناس قرآن وزارت آموزش و پرورش افزود: تاكنون استان‌هاي چهارمحال و بختياري، قم و كهگيلويه و بويراحمد به ترتيب با 41، 64/11 و 65/10 درصد از مجموع دانش‌آموزانشان، رتبه‌هاي نخست تا سوم ثبت‌نام در طرح ملي «حفظ قرآن كريم» را به خود اختصاص داده‌اند.

شاه‌علي يادآور شد: از مجموع 450 هزار نفري كه در اين طرح ثبت‌نام كرده‌اند، 2075 نفر در حفظ كل قرآن كريم، 538 نفر در حفظ 20 جزء، 1349 نفر در حفظ 10 جزء، 1741 نفر در حفظ 6 جزء، 7195 نفر در حفظ 3 جزء، 165 هزار و 830 نفر در حفظ يك جزء و 266 هزار و 816 نفر در حفظ نيم جزء قرآن كريم ثبت‌نام كرده‌اند.

وي در پايان گفت: در آينده نزديك در اين سامانه، امكاناتي فراهم خواهد شد تا دانش‌آموزان بتوانند اصلاحات لازم در مشخصاتشان را انجام دهند يا در صورت تمايل، تعداد جزء‌هاي قرآن كريم را كه مي‌خواهند حفظ كنند، تغيير دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط