چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۰
2 كتابخانه مشاركتي در كردستان ساخته مي‌شود

پروژه ساخت دو كتابخانه مشاركتي در استان كردستان از سوي اداره آموزش و پرورش استان و با همكاري خيران كردستاني آغاز مي‌شود.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، هر كدام از اين كتابخانه‌هاي مشاركتي با زيربناي 200 مترمربع ساخته مي‌شود. زمين اين ساختمان‌ها توسط اداره آموزش و پرورش استان كردستان تامين شده و در اختيار اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان كردستان قرار گرفته است.

مراسم كلنگ‌زني اين كتابخانه‌ها مصادف با اربعين حسيني(24 دي) آغاز مي‌شود. اكثر هزينه ساخت اين كتابخانه‌ها را خيران تامين مي‌كنند. 

يكي از اين كتابخانه‌ها در منطقه دزلي واقع شده و برخي از رزمنده‌هاي جنگ نيز در ساخت آن مشاركت خواهند كرد. پيش‌بيني مي‌شود كه ساخت اين كتابخانه دو سال به طول بينجامد. 

همچنين كتابخانه ديگري در روستاي ژيوار سرو آباد منطقه مريوان ساخته مي‌شود. براي ساخت اين كتابخانه تفاهمنامه‌اي با خيران استان كردستان منعقد شده است. نيمي از هزينه ساخت اين كتابخانه را استانداري كردستان پرداخت مي‌كند.

پيشنهاد شده اين كتابخانه در دو طبقه ساخته شود و در طبقه اول آن فروشگاه‌هاي فرهنگي قرار گيرد تا كتابخانه پس از ساخت درآمد زايي نيز داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها