یکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۰
تنوع داوران، جشنواره شعر فجر را رقابتی‌تر می‌كند

محمدرضا تركی،‌ شاعر، محقق ادبی و استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، با تاكید بر لزوم مشخص‌شدن ملاك‌های داوران جشنواره بین‌المللی شعر فجر، خواستار تنوع در گزینش داوران جشنواره شد.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی شعر فجر، تركی ضمن ابراز حمایت از برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: چنانچه در گزینش داورهای جشنواره شعر، تنوع وجود داشته باشد و از طیف گسترده‌تری از افراد استفاده شود، فضای رقابت متنوع‌تر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: معیارهای داوری باید مشخص و برجسته شوند، زیرا شركت‌كنندگان در جشنواره باید از ملاك‌ها و معیاران داوران اطلاع كافی داشته باشند.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال كه «آیا نگرانی و انتقاد خاصی نسبت به جشنواره شعر فجر در دوره‌های گذشته وجود دارد؟» گفت: برگزاری جشنواره شعر فجر یك موهبت و فرصت است كه موجب معرفی آثار ادبی و آشنایی شاعران با یكدیگر می‌شود، اما باید علاوه بر داوران مستقر در تهران از داوران شهرستان‌ها نيز در تركيب هیات داوری بهره گرفته شود.

كتاب شعر تركی به نام «خاكستر آینه» به تازگي در جشنواره جایزه كتاب فصل تقدير شد. از دیگر آثار شعر او می‌توان به «فاصله فصل» و «هنوز اول عشق است» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها