شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
جايزه بهترين رمان سال ايرلند به «تسلي» رسيد

«بليندا مك كيون» روزنامه‌نگار و نويسنده نوقلم براي نگارش نخستين رمان خود با عنوان «تسلي» برنده جايزه هيوز اند هيوز كتاب سال ايرلند شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از آيريش تايمز، مك كيون توانست با بيشترين راي مردم بر پنج نامزد ديگر اين جايزه يعني «طرف كنعان» نوشته سباستين بري، «چشم سرد بهشت» نوشته كريستين دوير هيكي، «شهر بوهان» نوشته موين بري، «والس فراموش شده» نوشته آن انرايت و «اشتباه» نوشته نيل جوردن تفوق پيدا كند و تنها برنده رمان سال ايرلند باشد.

هيات داوران اين جايزه مردم عادي بودند كه بايد از طريق سايت جايزه انرژي گاز ايرلند و از بين شش نامزد اين بخش، به رمان محبوب خود راي مي‌دادند.

«تسلي» نخستين رمان مك كيون تحسين بسياري از خوانندگان ايرلندي را به دست آورد و به اجماع منتقدان «نمونه بديعي از رمان معاصر ايرلند است كه گستره پهناوري از اين كشور را مي‌پيمايد و تمام نسل‌ها را در بر مي‌گيرد.»

«بليندا مك كيون» در 1979 در لانگفوردِ ايرلند متولد شد و كارشناسي خود را در رشته‌هاي انگليسي و فلسفه از كالج ترينيتي دوبلين دريافت كرد. آثار او در مجلات متعددي چون پاريس ريويو و دوبلين ريويو منتشر شده اند. او بيش از ده سال است كه به حرفه روزنامه‌نگاري اشتغال دارد و در صفحه هنر روزنامه آيريش تايمز مي‌نويسد. مك كيون همچنين گرداننده بزرگترين فستيوال شعر ايرلند در سال‌هاي 2008 تا 2011 بوده و مسووليت فستيوال‌هاي مشابه ديگري درباره شعر ايرلند را در نيويورك بر عهده داشته است. مك كيون در مقام نمايشنامه‌نويس هم داراي افتخاراتي است و آثار او در تئاترهاي دوبلين و نيويورك به روي صحنه رفته اند.

اين ششمين سالي است كه جايزه كتاب انرژي گاز ايرلند اقدام به برپايي اين جايزه مي‌كند كه براي تجليل از نويسندگان ايرلندي تاسيس شده است. گروه داوري اين جايزه متشكل از كتابداران و كتابفروشان كشور است. جوايز امسال به آثاري تعلق مي‌گيرند كه در فاصله نوامبر 2010 تا اكتبر 2011 منتشر شده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها