دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۴
كارگاهان با «اميل و 3 پسر دو قلو» بازمی‌گردند

«اميل» و دوستان كارآگاهش، دو سال بعد از ماجراي «اميل و كارآگاهان» بازهم وارد عمل مي‌شوند و ماجراهايي خواندني مي‌آفرينند كه «اريش كستنر» آن‌را در قالب داستان ««اميل و 3 پسر دو قلو» بازگو كرده است.

ايبنا نوجوان: «اميل و 3 پسر دو قلو» نوشته‌ي «اريش كستنر» در حقيقت ادامه‌اي بر داستان «اميل و كارآگاهان» است؛ اما طرح داستان و شخصيت‌هاي آن به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند كه حتي اگر «اميل و كارآگاهان» را نيز نخوانده باشيد، مي‌توانيد با داستان ارتباط برقرار كنيد و از خواندن ماجراهاي هيجان‌انگيزِ «اميل» لذت ببريد.

در كتاب «اميل و كارآگاهان»، نوجواني به نام «اميل تيش‌باين» به برلين سفر مي‌كند و 140 مارك پول براي مادربزرگش مي‌برد اما وقتي در قطار خوابش مي‌برد، پولش را مي‌دزدند. اميل مادرش را بسيار دوست دارد و ارزش زيادي براي زحمت‌هاي او قائل است به همين خاطر تصميم مي‌گيرد دزد را پيدا كند و پول را پس بگيرد. او به كمك چند نوجوان دست به كار يافتن پول‌ها مي‌شود و ماجراهاي خواندني در اين بين به وجود مي‌آيد.

ماجراهاي «اميل و 3 پسر دو قلو» دو سال بعد از ماجراي «اميل و كارآگاهان» اتفاق مي‌افتد. اميل بزرگ‌تر شده اما هنوز هم پسر نمونه‌اي است و مادرش را به اندازه‌ي گذشته دوست دارد. شخصيت‌هاي ديگر اين داستان هم تغييراتي كرده‌اند اما بيش‌تر آن‌ها در داستان جديد هم حضور دارند؛ سرگروهبان «يشكه» ترفيع گرفته و پروفسور صاحب‌خانه شده است؛ «گوستاو بوقي» يك موتور گازي دارد كه بوقش را به آن وصل كرده و دوشيزه «هوتشن» يك دختر خانم است.

پروفسور بچه‌ها را براي تعطيلات تابستاني به خانه‌اش دعوت مي‌كند؛ خانه‌اي كه بعد از مرگ عمه‌اش به او ارث رسيده‌ است. «اميل»، «پني هوتشن»، مادربزرگ، «ديسناگ» و «گوستاو» قرار است در اين تعطيلات دور هم جمع شوند.

خانه‌ي پروفسور در نزديكي ساحل دريا قرار دارد و بچه‌ها تفريحات زيادي هم‌چون شنا در دريا و تماشاي برنامه‌هاي اكروبات‌بازها را تجربه مي‌كنند اما تعطيلات به آرامي به پايان نمي‌رسد و باز هم ماجرايي براي بچه‌ها اتفاق مي‌افتد كه آن‌ها را وادار مي‌كند دوباره درقالب كارآگاهي‌شان فرو بروند. بخشي از اين كتاب را بخوانيد كه بچه‌ها شروع به نقشه كشيدن مي‌كنند:

آن‌ها به آشپزخانه رفتند و قهوه دم كردند. در اين بين اميل نقشه را براي او تشريح رد؛ نقشه‌اي كه كارآگاهان شب قبل كشيده بودند. سپس گفت: «من يك‌بار ديگر نكته‌هاي اصلي را تكرار مي‌كنم. ما كارآگاهان در گرال سوار كشتي بخار مي‌شويم، بايرون و مكي، اينجا در كرتزبول، تو در هايده و گوستاو با موتورش در وارنموده در جاي مناسب. اگر بايرون مقاومت كرد، گوستاو مي‌رود و پليس مي‌آورد. بقيه‌ي ما، تا آمدن او بازيگر را زنداني مي‌كنيم.»

آيا كارآگاهان نوجوان اين‌بار هم موفق مي‌شوند نقشه‌شان را عملي كنند؟ اين، پرسشي است كه با خواندن كتاب «اميل و 3 پسر دو قلو» پاسخ آن را پيدا مي‌كنيد.
«اميل و 3 پسر دو قلو» را «سپيده خليلي» ترجمه كرده و انتشارات محراب قلم آن را با شمارگان 2200 و به بهاي 1600 تومان روانه‌ي بازار كتاب كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها