سه‌شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
تاليف 7 كتاب جديد بر اساس سرفصل‌هاي فعاليت مدارس قرآني

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش با بيان اين‌كه مدارس قرآني كشور از سال گذشته آغاز به فعاليت كرده‌اند، گفت: در سال جاري با تاكيد بر افزايش كيفيت آموزش در اين مدارس، هفت كتاب را بر اساس هفت سرفصل مشخص اين مدارس تاليف كرده‌ايم كه با همكاري سازمان تاليف كتاب درسي در سال تحصيلي جديد براي استفاده معلمان و كادر مدارس قرآني توزيع مي‌شوند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، محمد بنيادي در نشست «مدارس قرآن، ظرفيت‌ها و افق‌های پيش‌رو» كه پيش از ظهر امروز(8 آذرماه) در خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) برگزار شد، با بيان اين‌كه مدارس قرآني كشور بر اساس فعاليت‌های قرآنی مدارس قرآن در راستای منشور توسعه فرهنگ راه‌اندازي شده‌اند، اظهار كرد: در سال نخست اين طرح را با 10 هزار مدرسه آغاز كرديم.

وي افزود: در كميسيون آموزش قرآن كريم براي اين مدارس هفت سرفصل فعاليت در نظر گرفته شده است. همچنين تصويب شد كه طي پنج سال اين مدارس قرآني به پنجاه ‌هزار مدرسه افزايش يابد.

مشاور قرآني وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: در ابتداي اين طرح، 32 مديركل آموزش و پرورش در استان‌هاي مختلف به عنوان مسوول مدارس قرآني انتخاب شدند و مسووليت نظارت بر مدارس 32 استان كشورمان را برعهده گرفتند. در واقع، براي مدارس قرآن از ظرفيت‌هاي خاموش مدارس استفاده و از آن‌ها به عنوان «مدرسه محله» ياد كرديم چون علاوه بر دانش‌آموزان مدارس، خانواده‌هاي آن‌ها و ساير افراد نيز مي‌توانند از اين مدارس قرآن استفاده كنند. از ديگر ويژگي‌هاي استفاده از ظرفيت خاموش مدارس، اين است كه به لحاظ هزينه و زمان براي ساخت ساختمان‌هايي مجهز جلو افتاديم.

وي افزود: در بخش آموزش اين مدارس نيز 185 هزار معلم در دوره‌هاي آموزشي ويژه‌اي به آموزش قرآن مسلط شدند. همچنين در سال جديد هفت عنوان كتاب بر اساس هفت سرفصل فعاليتي مدارس قرآن تاليف شده‌اند كه اين كتاب‌ها از ترم اول سال آينده تحصيلي در مدارس توزيع مي‌شوند و مورد استفاده‌ مديران و مربيان مدارس قرار مي‌گيرند.

بنيادي با بيان اين‌كه نرم‌افزار تنزيل نيز در كنار آن هفت كتاب قرار داده شده است، گفت: اين نرم‌افزار اطلاعات گوناگوني را در بخش‌هاي مختلف نظير «قرآن، كتاب زيبايي‌ها» و «قرآن، كتاب شگفتي‌ها» در اختيار علاقه‌مندان به قرآن و دست‌اندركاران مدارس قرآني قرار مي‌دهد.

بنيادي اظهار ‌كرد: از جمله مهمترين مسايلي كه در مدارس قرآني به آن اهميت داده مي‌شود، بحث كددار كردن دانش‌آموزان است. بر اساس اين طرح مي‌توان آمار دقيقي به دست آورد كه چه تعداد حافظ قرآن داريم و هريك چه حجمي از قرآن را حفظ كرده‌اند.

مشاور قرآنی وزير آموزش و پرورش يادآور شد: وظيفه آموزش و پرورش، بسترسازی برای حضور دانش‌آموزان در فعاليت‌های قرآنی است و اين وزارتخانه تلاش دارد دانش‌آموزان را به انجام فعاليت‌هاي قرآني جذب كند. اين كه برخی از كارشناسان عنوان می‌كنند كه آموزش و پرورش در تربيت حافظان و قاريان دانش‌آموز بی‌تاثير بوده و هيچ اقدامی انجام نداده است، بی‌انصافی و كم‌لطفی است!

وي در پايان يادآور شد: هدف غايي وزارت آموزش و پرورش از مدارس قرآني، تربيت دانش آموزان به گونه‌اي‌است كه قرآن را بخوانند، آن را بفهمند و در زندگي و تصميم‌گيري‌هاي خود به كار گيرند تا به تربيت «عبد صالح» برسيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها