دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
جشنواره‌ منطقه‌ای قصه‌گويي در تهران پایان یافت

برگزیدگان پانزدهمین جشنواره‌ منطقه‌ای قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه‌ 4 معرفی شدند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، آیین پایانی پانزدهمين جشنواره‌ قصه‌گويي منطقه چهار با اهدای جوایز به برگزیدگان در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون تهران برگزار شد. 

بر اساس این خبر «زهرا اکبرآبادی» و «اسماعیل عسکری» از خراسان رضوی و «ام‌لیلا رضایی» از استان مازندران در بخش مربیان فرهنگی و «محدثه حسینی» از استان گلستان در بخش مربیان ادبی و هنری کانون به عنوان برگزیده انتخاب شدند.
همچنین داوران اين جشنواره «الهام دارابی» از تهران و «ربابه هاشمی» از مازندران را به عنوان برگزیدگان بخش مربیان پیشین معرفی کرد. 

این گروه متشکل از «معصومه باقری»، «مریم مهدوی» و «فاطمه جعفرزاده» در بیانیه‌ خود بر نکاتی مانند توجه قصه‌گویان به ساختار داستان و نوآوری در زاویه دید و حس تعلیق در داستان‌های مشهور از جمله قصه‌های مذهبی، پرهیز از کاربرد اصطلاحات و واژه‌های نامناسب با درک و سن کودکان و نوجوانان، همچنین ضرورت انتخاب قصه‌هایی که دارای ساختار قوی روایی و تصویری هستند تاکید کرد. 

در این آیین، محسن فضلی مشاور مدیرعامل و مدیر کانون استان تهران، با بیان این که قصه‌گویی اهمیت دارد و ما باید به آن توجه داشته باشیم افزود: سه رکن اساسی در قصه‌گویی وجود دارد که این سه رکن قصه، قصه‌گو و مخاطب است و اگر هم‌زمان به همه ارکان آن توجه کنیم می‌توانیم برنامه خوب و تاثیر گذار در مراکز کانون داشته باشیم. 

فضلی، با تاکید بر اهمیت قصه‌گویی و توجه مدیرعامل و مسوولان کانون به آن یادآور شد: برای تربیت کودکان و نوجوانان باید از قصه‌گویی بهره بیشتری ببریم. 

سعید توتونچیان، معاون اداری مالی کانون نیز با اشاره به تقارن این برنامه با سوگواری حضرت سیدالشهدا و ماه محرم افزود: مربیان باید نگاهشان را معطوف به قصه‌گویی کربلا و امام حسین (ع) کنند و با مطالعه دقیق زندگی حضرت ابا عبدالله حسین (ع)، کودکان و نوجوانان را به تبعیت از قصه امام حسین (ع) و یاران‌شان و عظمت کربلا، هدایت کنند. 

توتونچیان گفت: قصه کربلا و عاشورا هرگز از مد نمی‌افتد، دل‌زدگی ایجاد نمی‌کند و برعکس، مایه زلال شدن دل می‌شود و همه را به خود جذب می‌کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها